سرانه فضای سبز منطقه ۱۰ افزایش یافت

شهردار منطقه ۱۰ گفت: مدیریت شهری سال گذشته دو پلاک ثبتی به متراژ هفت هزار و ۵۰۰ مترمربع برای توسعه سرانه فضای سبز منطقه، تملک کرد.

به گزارش شهر به نقل از  روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۰؛ «مهدی اخ الصنایع» با اشاره به افزایش سرانه‌های فضای سبز منطقه گفت: فضای سبز محلات علاوه بر زیبایی بصری و محیطی، در کاهش آلودگی هوا نقش بسزایی ایفا می‌کند، از همین رو یکی از دغدغه‌های مدیریت شهری افزایش سرانه فضای سبز محلات است.

وی افزود: منطقه ۱۰ از جمله مناطق کم برخورداری است که دارای بافت متراکم و فرسوده‌ای بوده و از کمبود فضای سبز رنج می‌برد؛ از سوی دیگر تراکم جمعیتی و املاک ریزدانه فراوانی دارد که تملک زمین با متراژ زیاد برای ایجاد فضای سبز را دچار مشکل کرده است.

شهردار منطقه ۱۰ با اشاره به تملک ۲ پلاک ثبتی در سال گذشته در این منطقه، اظهار کرد: به منظور افزایش سرانه فضای سبز منطقه و رضایتمندی شهروندان، با پیگیری‌های مدیریت شهری، باغ جعفریان و باغ عزیز به متراژ هفت هزار و ۵۰۰ مترمربع به تملک شهرداری منطقه درآمد.

اخ‌الصنایع با اشاره به افزایش سرانه‌ فضای سبز منطقه ادامه داد: سال گذشته با تملک و احداث بوستان در این دو باغ، سرانه فضای سبز منطقه، از ۲.۸۸ مترمربع به ازای هر نفر به ۲.۹۳ مترمربع به ازای هر نفر رسید.

وی با اشاره به رویکرد مدیریت شهری در حفظ، تقویت و توسعه فضای سبز منطقه تصریح کرد: به منظور افزایش سرانه‌ فضای سبز به ویژه گسترش و پرورش گل و گیاه در محلات ۱۰گانه منطقه، سال گذشته توسعه زیربنای کلینیک گل‌ و گیاه واقع در بوستان شهیدان عسکری به ۱۷۳ مترمربع در دستورکار قرار گرفت.

شهردار منطقه ۱۰ گفت: در این مرکز، خدماتی چون دوره‌های آموزشی رایگان گلکاری، تکثیر و نگهداری گیاهان آپارتمانی به شهروندان ارائه می‌شود، همچنین نظارت بر عملیات صحیح هرس، بازدید از درختان خشک کمیسیون ماده ۷، نگهداری و رسیدگی از گیاهان ساختمانهای شهرداری، شناسایی و کنترل آفات گیاهی در معابر سطح منطقه، برگزاری غرفه‌های مشاوره و آموزش در مناسبت‌های مختلف از دیگر خدمات کلینیک گل‌ و گیاه بوستان شهیدان عسکری است.

انتهای پیام/

۱۴ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۷
کد خبر: 52160

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 12 =