عزم جدی شهرداری منطقه ۲۲ در اجرای طرح سراسری ساماندهی آسیب‌های اجتماعی شهر تهران

باتوجه به ابلاغ طرح فوریتی ساماندهی آسیب‌های اجتماعی و دستور شهردار تهران نخستین جلسه توجیهی اجرای طرح به قید فوریت با حضور مسعود نصرتی شهردار منطقه ۲۲ و معاونین و مدیران شهری منطقه ۲۲ برگزار شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۲؛ در این جلسه اهداف طرح تبیین و شناسائی نقاط بی دفاع شهری در کمتر از 48 ساعت در دستور کار نواحی ششگانه منطقه قرار گرفت.

در جلسه آسیب‌های اجتماعی منطقه ۲۲، شعبانی معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران حضور داشت. در این جلسه توجیهی با دستور شهردار منطقه افراد ستاد منطقه ای در کمیته اجرایی طرح متشکل از معاون اجتماعی و فرهنگی، خدمات شهری و محیط زیست و فرمانده یگان حفاظت جهت انجام هماهنگی های اجرای طرح مشخص و مسئولیت نظارت بر اجرای طرح در حوزه پسماند به محمدحسن فصیح و مسئول نظارت بر اجرای طرح در حوزه آسیب های اجتماعی به حامد خداوردی واگذار شد.

همچنین شناسایی نقاط بی دفاع در این حوزه تا ۴۸ ساعت در دستور کار قرار گرفت و شهرداران نواحی نیز موظف شدند تا بر اساس شیفت بندی های مشخص شده گشت های ناحیه خود را راه اندازی و مسئولیت نظارت بر اجرای آن را شخصا بر عهده گیرند.

در این جلسه توجیهی مسئولیت مستقیم ساماندهی آسیب دیدگان اجتماعی به مدیران اجتماعی و ساماندهی زباله گردها به مدیران خدمات شهری نواحی واگذار شد. ایجاد گشت‌های نظارتی و راه اندازی گشت های شهربان در ناحیه نیز جهت مشارکت در اجرای طرح در دستور کار قرار گرفت.

در این نشست مسعود نصرتی با تاکید بر ضرورت اجرای هر چه بهتر و سریعتر طرح با در نظر گرفتن فرمایشات شهردار تهران در سخنانی خاطرنشان کرد: با توجه به اقدامات ویژه ای که در منطقه 22 در حوزه آسیب های اجتماعی تا به امروز صورت گرفته و همچنین ظرفیت های بسیار زیادی که وجود دارد؛ قابلیت اجرای طرح راحت تر و سریعتر در این منطقه خواهد بود.

وی با اشاره جامعه هدف این طرح خاطرنشان کرد: به دلیل آنکه منطقه 22 یکی از مناطق نوپای شهر تهران به شمار می رود و عدم وجود بافت های قدیمی و نبود مراکز جاذب جهت متکدیان، افراد بی خانمان، معتادین متهاجر، کودکان کار و زباله گردها تا اندازه ای که سایر مناطق شهر تهران با آن مواجه هستند را ندارد در اجرای طرح پیشگام و پیشقدم هستیم و این منطقه کار ساده تری را در اجرای این طرح پیش رو دارد.

شهردار منطقه ۲۲ با تاکید بر رعایت شان و کرامت انسانی آسیب دیدگان اجتماعی تصریح کرد: لازم است تا با بکارگیری امکانات و زیرساخت های موجود در منطقه در حوزه آسیب های اجتماعی در منطقه از جمله کمپ بانوان منطقه و هماهنگی کامل نواحی با مدیر آسیب های اجتماعی منطقه جهت جمع آوری و ارجاع مددجویان طرح به قید فوریت در منطقه اجرا شود.

انتهای پیام /

۱۶ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۵
کد خبر: 52266

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 6 =