فعالیت ۱۱ غرفه دریافت زباله خشک در منطقه ۲۱

شهردار منطقه ۲۱ از استقرار و فعالیت ۱۱ غرفه دریافت زباله خشک در محلات ۱۳گانه منطقه ۲۱ خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۱؛ "محمدرضا پوریافر" با بیان اینکه غرفه های تفکیک زباله به عنوان یکی از مراکز ارائه دهنده خدمات و جلب مشارکت های مردمی در امر بازیافت و تفکیک پسماند به شمار می آید، گفت: به منظور نیل به اهداف طرح کاهش پسماند، غرفه‌های دریافت زباله خشک در محلات منطقه فعالیت دارند و به شهروندان خدمات لازم را ارائه می کنند. 

وی در ادامه گفت: غرفه‌های دریافت زباله خشک با هدف رعایت موارد ایمنی و بهداشتی محل کار متصدیان ساماندهی شد و نواقص و مشکلات احتمالی غرفه‌ها رفع و تجهیز شدند.

غرف مذکور در منطقه ۲۱ در شهرک دریا خیابان اروندرود، تهرانسر خیابان چهلم، محله پاسداران بلوار شاهد، تهرانسر جنب میدان کمال الملک پارک نرگس، شهرک فرهنگیان جنب بازار میوه و تره بار، شهرک آزادی بلوار محمدرسول الله(ص)، شهرک دانشگاه جنب بازارچه شهرک، شهرک استقلال بازارچه میوه و تره بار، چیتگر شمالی بلوار ۴۷، وردآورد خیابان امام حسین(ع) روبروی مسجد امام حسین(ع) مستقر هستند.

پوریافر گفت: این غرفه‌ها توسط کارشناسان و رئیس مدیریت پسماند منطقه به طور مستمر بازدید و در آن راهکارهای افزایش بازدهی و نیز جلب مشارکت حداکثری شهروندان در بحث تفکیک پسماند از مبدا بررسی می‌شود.

وی افزود: آموزشگران اداره مدیریت پسماند به منظور آموزش و فرهنگ سازی تفکیک پسماند همسو با اجرای طرح ها و بهینه سازی پسماندها در اماکن عمومی، مدارس، مساجد، مراکز خرید و ... حضور یافته و ضمن آموزش چهره به چهره به شهروندان، کیسه‌های تجزیه پذیر و بروشورهای آموزشی در بین آنها توزیع می کنند.

شایان ذکر است پس از دریافت زباله های خشک از شهروندان و به درخواست آنها کارت شان جهت استفاده مترو، تره بار و فروشگاههای شهروند شارژ می شود. شهروندان همچنین می توانند با نصب اپلیکیشن شهرزاد در گوشی همراه شان در روزهای فرد و ساعات مشخص نسبت به ارائه بازیافت خود درخواست دهند تا همکاران جهت دریافت زباله خشک به درب منزل و یا مغازه آنها مراجعه کنند.

انتهای پیام/

۱۷ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۶
کد خبر: 52285

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 3 =