محورهای ۱۳ گانه ارزیابی عملکرد نگهداشت شهر در حوزه خدمات شهری ابلاغ شد

شاخص‌های ارزیابی عملکرد نگهداشت شهر در ۱۳ محور با هدف بهبود وضعیت منطقه یک در حوزه‌های خدمات شهری، فضای سبز، مسیل‌ها، زیباسازی به شهرداران، ناظران و نیروهای مستقر این حوزه در نواحی ابلاغ شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه یک تهران، احسان خیراتیان صفایی معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه اعلام کرد: ارزیابی نگهداشت شهر  در اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ با تاکید بر محورهای ۱۳ گانه ابلاغی مورد بررسی قرار می گیرد و حس مسئولیت، تلاش و همکاری همه نیروها برای رسیدن به نتیجه مطلوب در این زمینه مورد نیاز است.

صفایی اولویت مهم این طرح را بر ایمنی بوستان‌ها عنوان کرد و گفت: بوستان‌ها از نظر کفپوش و وسایل بازی کودکان، روشنایی، برقکشی‌ها، و ... باید مورد بازدید مستمر و رفع نواقص قرار گیرند.

وی شستشوی مستمر مخازن و ساماندهی زیر مخزنی را با توجه به فصل گرما مهم دانست و خاطر نشان کرد: مخازن پلاستیکی از معابر جمع آوری و مخازن جدید جایگزین آنها شود به طوری که در پایان اردیبهشت مخزن پلاستیکی در معابر وجود نداشته باشد.

معاون شهردار منطقه یک به ساماندهی باغچه‌ها اشاره کرد و افزود: رفت و روب، کند و کوب‌ و واکاری در باغچه‌های معابر مورد بررسی و اجرا قرار گیرد و موارد خشک از جمله  کنده‌ها از سطح باغچه ها جمع آوری و ساماندهی شود.

وی به بارش‌های پیش رو پرداخت و تصریح کرد: لایروبی انهار به خصوص در انهار شرقی – غربی، تقاطع‌ها مورد توجه خاص قرار گیرد و شهرداران شب موظف به بررسی وضعیت انهار در بارش‌های شبانه هستند.

این مقام مسئول سد معبرهای ساختمانی و وجود مصالح در معابر عمومی را غیر قابل قبول دانست و گفت: با نظارت و تلاش، هرگونه سد معبر جمع آوری و از ریخته شدن مصالح در معابر عمومی جلوگیری و املاک در حال ساخت از نظر وضعیت فضای سبز مورد رصد منظم قرار گیرند تا مانع از خشک شدن درختان شویم.

صفایی ساماندهی و یکپارچه سازی و تجمیع تابلوهای ترافیکی را نیز مهم دانست و گفت: در فضای کوچک در تقاطع‌ها چندین تابلو ترافیکی نصب است که منجر به گمراهی و سردرگمی رانندگان می‌شود و نیاز است تابلوهای فرسوده جمع آوری و سایر تابلوها ساماندهی شوند.

وی رسیدگی به وضعیت و پاکسازی شعار نویسی‌ها، ساماندهی و نگهداشت مناسب آبنماها، رسیدگی به وضعیت سرویس‌های بهداشتی و نیروی مستقری در هر یک، همسطح سازی دریچه‌ها، ساماندهی اسکان‌های کارگری و تجهیز آنها را نیز در لیست ارزیابی‌های این ماه عنوان و اظهار امیدواری کرد که با تلاش همه نیروهای این حوزه در سکوهای مناطق برتر نگهداشت شهر تهران قرار بگیریم.

انتهای پیام/

۱۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۲
کد خبر: 52404

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 6 =