انتخاب مکان احداث مسجد در پارک قیطریه نظر بنده بود

وصی حاج سیدمحمود محتشمی‌پور درباره احداث مسجد در بوستان قیطریه توضیحاتی ارائه کرد.

محمدجواد سعیدی نژاد، وصی حاج سیدمحمود محتشمی پور در گفت‌وگو با خبرنگار شهر درباره احداث مسجد در بوستان قیطریه اظهار کرد: در وصیت نامه ایشان که دستی امضا کرده، مرحوم حاج سید محمود محتشمی پور من را وصی خود قرار داده و در وصیت نامه اعلام کرد که هر کاری که من صلاح دانستم راجع به امورات خیر انجام دهم. 

وی با بیان اینکه انتخاب مکان مسجد در پارک قیطریه توسط خود من انجام شده، افزود: وقتی که فردی کسی را وصی قرار می دهد، دیگر نیاز نیست وصی برای انجام کارها با بقیه وراث مشورت کند. وصی باید به آنچه مرحوم وصیت کرده عمل کند.

محمدجواد سعیدی نژاد ادامه داد: نقشه های ما برای مسجد موجود است و هیچ مغازه و مکان تجاری در این نقشه وجود ندارد. ضمن اینکه برای احداث هم هیچ درختی در پارک قیطریه قطع یا جابه جا نخواهد شد.

وی در مورد انگیزه ساخت مسجد در پارک قیطریه گفت: مسجد یک نماد اسلامی است. هر کسی به مسجد نگاه کند به یاد دین و مسائل دینی می‌افتد.  محیط قیطریه و پارک نیاز دارد که یک  مسجد در آن ساخته شود. انگیزه دیگر بنده انجام کارهای فرهنگی است. ما تلاش می‌کنیم که درب مسجد قیطریه از صبح تا شب باز باشد. جذب جوانان در مسجد کم شده است و نیاز است که این مقوله تقویت شود. مدارس مسجدمحور نیز از دیگر انگیزه های ساخت مسجد در پارک قیطریه است. دانش آموزان در مسجد می توانند کار فنی مثل مکانیکی یادبگیرند، در کنار اینکه درس بخوانند و همچنین در مسجد به مسائل دینی توجه کنند. به دنبال این موضوع هستیم که با مدارس اطراف ارتباط برقرار کنیم. ۵ مسجد در حدود پارک قیطریه قرار دارد که فاصله آن از محل ساخت این مسجد حداقل یک کیلومتر است. ضمن اینکه برنامه ای که ما داریم در مساجد اطراف وجود ندارد.

وی با بیان اینکه انتخاب مسجد قیطریه وصیت مرحوم محتشم پور نبوده است، ایشان این موضوع را برعهده وصی گذاشته اند، خاطرنشان کرد: تمام کارهای انجام شده برای ساخت مسجد در پارک قیطریه قانونی است. روند اخذ زمین از شهرداری تهران هم در آن جلسه چهارده نفر حضور داشتند. از جمله نماینده اداره اوقاف، امور مساجد و... که ساخت مسجد در پارک قیطریه را تایید کردند.

انتهای پیام/

۲۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۷
کد خبر: 52451

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 2 =