آخرین وضعیت پارکینگ زیرسطحی نیایش

مدیرعامل سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران آخرین وضعیت پارکینگ زیرسطحی نیایش را تشریح کرد.

مسعود حق‌لطفی، مدیرعامل سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار شهر ضمن اعلام پیشرفت ۵۵ درصدی پارکینگ زیرسطحی نیایش گفت: پروژه پارکینگ زیرسطحی نیایش پروژه ای خاص و منحصر به فرد است که با استفاده از روش بالا به پایین (Top Down) که در حال حاضر و در نوع خود از مدرن ترین روش های روز مهندسی در دنیا به شمار می رود، توسط این سازمان در حال ساخت است.

وی ادامه داد: از دیگر ویژگی های بارز این پروژه در روش اجرا می توان به کاهش ریسک آسیب رسانی به ساختمان‌ها و سازه‌های مجاور، عدم استفاده از سازه نگهبان و احداث چندین طبقه زیر زمین به صورت همزمان با طبقات روی زمین اشاره کرد.

مدیرعامل سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران با بیان اینکه در این پروژه طبقات منفی ۱ تا منفی ۶ به همراه بخشی از سقف طبقه همکف به اتمام رسیده است، اظهار کرد: تا کنون ۱۱۷ هزار مترمکعب خاکبرداری، ۳۱ هزار مترمکعب بتن ریزی و ۵۹ هزار مترمربع قالب بندی انجام شده و آرماتور بندی، قالب بندی و بتن ریزی تیر، سقف و دیوار طبقات منفی ۷، ۸ و ۹ در دست انجام است.

به گزارش شهر پارکینگ زیرسطحی نیایش با گنجایش ۱۲۷۸ خودرو در زمینی به مساحت ۵ هزار و ۶۰۰ مترمربع با زیربنای ۵۲ هزار مترمربع در ۹ طبقه در تراز زیرسطحی و ۲ طبقه تجاری بر روی آن در حال احداث است و بهره برداری از آن موجب افزایش سرانه پارکینگ های عمومی سطح شهر تهران به ویژه در منطقه ۳ خواهد شد. این اتفاق بخشی از مشکل تامین محل پارک خودروهای شهروندان در این محلات به ویژه پردیس سینمایی ملت، بوستان ملت، بیمارستان قلب شهید رجایی و مجموعه های تجاری، اداری خیابان ولیعصر(عج) را برطرف خواهد کرد. 

انتهای پیام/

۲۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۵
کد خبر: 52462

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 5 =