نوسازی بیش از ۲۸۰۰ واحد مسکونی در منطقه ۱۰ در سال ۱۴۰۲

شهردار منطقه ۱۰ گفت: سال گذشته برای ۲۸۱۴ واحد مسکونی پروانه نوسازی صادر شده که از این میزان ۲۱۸۳ واحد مسکونی در بافت فرسوده واقع شده است.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۰؛ «مهدی اخ‌الصنایع» با اشاره به روند نوسازی بافت فرسوده در این منطقه گفت: منطقه ۱۰ از نخستین مناطق دارای بافت فرسوده، ریزدانه و ناپایدار شهر تهران محسوب می‌شود که ۵۷ درصد از وسعت این منطقه در بافت فرسوده قرار دارد.

وی افزود: با توجه به رویکرد ویژه شهرداری تهران مبنی بر احیاء، نوسازی بافت‌های فرسوده و بهبود و ارتقاء خدمات و سرانه های محله‌ای، مدیریت شهری منطقه توانست با استفاده از تمهیدات اتخاذ شده، مشوق‌های نوسازی و تسهیل در روند صدور پروانه در سال ۱۴۰۲ رکورد صدور پروانه در بافت فرسوده شهر تهران در ۱۰ سال گذشته را رقم بزند.

شهردار منطقه ۱۰ با اشاره به ۹ مورد از گام‌های اساسی صورت گرفته در سال ۱۴۰۲ با هدف تسریع در امور صدور پروانه تصریح کرد: تعیین تکلیف تعریض شاخه جنوبشرقی بزرگراه یادگار امام (ره) پس از ۱۴ سال بلاتکلیفی، پیشرفت ۷۵ درصدی تغییر پهنه خیابان آذربایجان از S به M و پیشرفت ۵۰ درصدی تغییر پهنه محله بریانک و دستغیب به منظور تشویق و ترغیب شهروندان به نوسازی، پیشرفت ۸۰ درصدی پروژه کاهش عرض خیابان کمیل و اعطای تسهیلات طبقه چهارم به ۲۵۰ پلاک در ۶۰ درصد معابر از جمله اقدامات شاخص مدیریت شهری منطقه ۱۰ در سال گذشته است.

 اخ‌الصنایع ادامه داد: مدیریت شهری منطقه سال گذشته، در حوزه صیانت از آراء کمیسیون ماده صد و نظارت بر کنترل و ساخت و سازهای غیرمجاز با اجرای ۹۲ درصد از آرا، موفق به کسب رتبه دوم در بین مناطق ۲۲‌گانه شهر تهران شد.

وی بیان کرد: سال گذشته حدود ۶۵۱ پروانه ساختمانی صادر شد که از این میزان ۴۹۶ پروانه صادره در بافت فرسوده واقع شده است.

اخ‌الصنایع اظهار کرد: در خصوص نوسازی و احیا املاک ریزدانه در بافت فرسوده در سال ۱۴۰۲ با تمهیدات و مشوق‌های اتخاذ شده و تسهیل در روند صدور پروانه برای ۲۸۱۴ واحد مسکونی پروانه صادر شده که از این میزان ۲۱۸۳ واحد مسکونی در بافت فرسوده واقع شده است.

شهردار منطقه ۱۰ گفت: به منظور مشارکت در طرح جهادی قرارگاه مسکن با استفاده از ظرفیت اراضی ناکارآمد و ذخیره توسعه شهری مدیریت شهری منطقه اقدام به شناسایی ۴۳ پروژه املاک بزرگ مقیاس با هدف احداث ۱۶۰۰ واحد مسکونی در سال ۱۴۰۳ کرده است.

انتهای پیام/

۲۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۵
کد خبر: 52478

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 3 =