پلمب مراکز پسماند غیرمجاز در منطقه۹

در راستای اجرای طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی در منطقه ۹، نسبت به پلمب مراکز خرید و فروش ضایعات و پسماند غیر مجاز اقدام شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۹؛ سید محمد رحیم مرتضوی شهردار منطقه گفت: به منظور ارتقاء سطح بهداشت و پیشگیری از ایجادآلودگی ناشی از دپوی انواع ضایعات و عدم انتشار آن، نسبت به پلمب مراکز خرید و فروش ضایعات و پسماند غیر مجاز در منطقه ۹ به استناد بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها اقدام شد.
وی افزود: ایجاد و فعالیت مراکز خرید و فروش و جمع آوری ضایعات غیرمجاز به پدیده زباله گردی در جامعه کمک می کند و این پدیده به عنوان آسیب اجتماعی علاوه بر ایجاد چهره مخدوش در شهر، موجبات اختلال در مدیریت شهری و تهدید علیه سلامت عمومی شهروندان را در پی دارد.
شهردار منطقه ۹ عنوان کرد: در همین راستا و به استناد ضوابط تشخیص مزاحمت مشاغل و اصناف مزاحم شهری ابلاغی وزارت کشور و مصوبات شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران، کارشناسان اداره ساماندهی منطقه ۹ ضمن نظارت بر فعالیت اینگونه صنوف با فعالان غیرمجاز بخش جمع آوری ضایعات برخورد قانونی می‌کنند.
مرتضوی یادآور شد: به این منظور و به استناد بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداریها نسبت به تعطیلی و تغییر شغل یک مرکز خرید و فروش ضایعات در محدوده ناحیه ۲ و پلمب یک مرکز دیگر در محدوده ناحیه یک منطقه ۹، پس از ابلاغ رای و صدور اخطاریه‌های لازم به متصدیان مربوطه اقدام شد.
شهردار منطقه ۹ در خاتمه تاکید کرد که اجرای طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی تا پاکسازی کامل و جمع آوری فعالیت اینگونه صنوف در سطح محدوده با قوت ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

۱۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۷
کد خبر: 52498

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 1 =