آغاز عملیات بهسازی و مرمت انهار در فاز غربی بوستان جنگلی چیتگر

به دنبال آغاز مطالعات و ترسیم نقشه راه برای آبیاری بوستان چیتگر در سال آینده در قدم اول عملیات بهسازی و مرمت شبکه انهار در فاز غربی بوستان جنگلی چیتگر با هدف آب‌رسانی برنامه‌ریزی شده به درختان آغاز شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۲، معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه با اشاره به تاکید مدیریت شهری منطقه در مدیریت آب و جلوگیری از هدر رفت آن و همچنین بکارگیری پساب فاضلاب های شهری لوکال و محلی در آبیاری فضای سبز منطقه بیان کرد: با توجه به وجود ۳ هزار و ۸۰۰ هکتار فضای سبز منطقه، بحث برخورداری از منابع آبی و در کنار آن مدیریت صحیح آن از جمله اولویت‌های مهم در حوزه نگهداشت فضای سبز منطقه به شمار می رود.

محمدحسن فصیح افزود: با پیگیری های صورت گرفته در زمینه آبیاری فضای سبز تلاش خواهد شد تا با نظر متخصصان امر، نقشه راه تدوین و خلاهای موجود در این زمینه بصورت کارشناسانه و علمی بررسی شود.

فصیح با اشاره به شرایط نه چندان مناسب ذخایر آبی، یکی از سیاست‌ها در این حوزه را بازچرخانی آب عنوان کرد و گفت: تلاش ما این است که آبی هدر نرود و اگر روان آب و پسابی هست وارد چرخه فاضلاب و تصفیه شود و در آبیاری فضای سبز مورد استفاده قرار گیرد.

همچنین وی از آغاز هرس و به‌زراعی بهاری درختان در این منطقه غربی تهران به همت عوامل اداره فضای سبز منطقه خبر داد.

انتهای پیام/

۲۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۰
کد خبر: 52573

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 11 =