رونمایی مجازی کتاب«شجره آشوب» در فرهنگسرای امام(ره) 

رونمایی مجازی کتاب«شجره آشوب» که به بررسی  رسالت نفوذی های بنی امیه در حکومت علوی  اختصاص دارد با حضور نویسندگان کتاب ۲۳ مهر ماه در فرهنگسرای امام(ره) رونمایی می شود .

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای امام (ره)، کتاب «شجره آشوب» با موضوع بررسی نفوذهای بنی امیه در حکومت أمیرالمؤمنین (ع) توسط  حجه الاسلام ناصر یوسفی و سید علی آقامیری به رشته تحریر درآمده و به تازگی  توسط نشر عصر صادق قم در ۲۳۰ صفحه منتشر شده است.
کتاب «شجره آشوب» بعد از اثبات کفر و جبهه استکبار بودن بنی‌امیه و تبیین اولویت استکبارستیزی در بینش و منش امام علی (ع) نام و نقش نفوذی‌های بنی‌امیه در فتنه‌های داخلی حکومت امیرالمؤمنین(ع) را بررسی می‌کند.
بر اساس این گزارش، «زبیر منحرفی از ابتدا»، «حصر خانگی عایشه»، «پروژه کشته سازی  علیه نظام  اسلامی توسط مروان»، «مغیره تئوریسین نفاق»، «ابوموسی اشعری دوتابعیتی و گزینه معاویه برای حکمیت!»، «دوقطبی سازی های اشعث»، «ارتباط فرماندهان خوارج با بنی امیه» و «حواریون علی (ع) شهدای راه مبارزه با استکبار» از جمله سرفصل های این کتاب است.
در این نشست،حجت الاسلام مهدی یعقوبی، پژوهشگر دینی  نیز برخی از ابعاد و بخش های کتاب را با نویسندگان مرور و واکاوی می کند. 
یوسفی بیش از ده سال تبلیغ و منبر در مساجد و هیئات و دانشگاه ها را عهده دار بوده  و پیش از این کتاب «ابن عباس اجتهاد در برابر ولی» را نوشته و مدرس تاریخ تشیع در دانشگاه امام حسین (ع)  است. آقا میری نیز محقق و پژوهشگر حوزه تاریخ اسلام  است  و  مولف کتب «ابن عباس » و«اولویت بندی دشمنان در سیره امیرمومنان » و مترجم «کتاب بحران» اسلام است. 
این مراسم  چهارشنبه ۲۳مهرماه ۱۳۹۹ ساعت ۱۰ در فرهنگسرای  امام(ره)  به نشانی خیابان شهید باهنر. بین سه راه یاسر و جماران. خیابان امیرسلیمانی برگزار می شود و همزمان از صفحه رسمی  این فرهنگسرا به نشانی imam.farhangsara به صورت زنده پخش خواهد شد.

۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۰
کد خبر: 5290

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =