سیدمحمد آقامیری در گفتوگو با خبرنگار شهر، با بیان اینکه نگهداشت پلهای عابر پیاده پایتخت در روزهای پایانی سال قبل به معاونت فنی و عمرانی شهرداری واگذار شد، اظهار کرد: متخصصان خوبی در این معاونت فعالیت میکنند و اصل کار در نگهداشت پلها به معاونت فنی و عمرانی برمیگردد.
وی همچنین تصریح کرد: تیمی در مدت اخیر تشکیل شده و ۶ مدل طرح مختلف برای پلها توسط این تیم در حال بررسی است. نگاه ما این است که با نگهداری مطلوب، فضای موجود حفظ شود، به طوری که از ۶۰ دستگاه پله برقی که قرارداد آن پیش از این بسته شده برای نوسازی پله برقی برخی پلها استفاده خواهد شد.
آقامیری ادامه داد: برای مابقی پلها قرارداد جدیدی منعقد نخواهد شد و بر اساس فضای هریک از پلها، دسترسیهایی به کار گرفته میشود که مردم به نحو احسن بتوانند از آن استفاده کنند. در برخی پلها رمپهای هشت درصد برای استفاده شهروندان و افراد معلول نصب خواهد شد. در معابری هم که فضا مناسب نیست پلههایی با ارتفاع ۱۰ سانتیمتری به کار گرفته میشود.
وی تأکید کرد: برنامهریزی بر این است که طراحی فاخری برای پلها در نظر گرفته شود و وضعیت پلها از صرف اینکه تنها یک سازه فلزی بدنما برای تبلیغات باشد، تغییر کند؛ در این راستا برنامهریزیها در حال انجام است.
آقامیری تصریح کرد: در معابری که فضای پیادهرو برای ایجاد رمپ و یا پله کافی نیست، آسانسور نصب خواهد شد که هزینه آن با شهرداری خواهد بود. البته الزامات ویژهای برای این موضوع پیشبینی شده که در حال ارزیابی و بررسی است.
وی با تأکید بر اینکه تلاش ما بر این است که جایگزینیها به صورتی باشد که مردم در تردد خود با مشکل روبهرو نشوند، اظهار کرد: اعتباری در سازمان زیباسازی پیشبینی شده بود که به معاونت فنی و عمرانی منتقل میشود. قرار بر این بود که ۳۵ درصد از درآمد سازمان زیباسازی به نگهداشت پلها اختصاص پیدا کند که این رقم برآورد و به معاونت فنی و عمرانی منتقل خواهد شد.
رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران گفت: از خرداد ماه نسبت به نصب پلهها اقدام، از نمونههای مختلف رونمایی و اعلام خواهد شد که برای هر پل، چه نوعی از دسترسی ایجاد میشود. در مجموع باید گفت که پلههای برقی موجود حفظ میشود و ۶۰ دستگاه پله برقی جدید در پلهای حساس و اولویتدار نصب خواهد شد اما برنامهای برای نصب پلههای برقی جدید وجود ندارد.
انتهای پیام/
نظر شما