اجرای ویژه‌برنامه‌های سلامت‌محور در منطقه ۱۰

معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه ۱۰ از اجرای ویژه‌برنامه‌های آموزشی سلامت‌محور همزمان با هفته ملی سلامت از یکم تا هفتم اردیبهشت در نواحی سه گانه این منطقه خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۱۰، «اسماعیل عربلو» با بیان اینکه این ویژه برنامه ها با شعار«خانواده و مردمی سازی سلامت - حال خوب ساختنی است» در هفته اول اردیبهشت ماه برگزار می شود، گفت: طرح آموزش سلامت محور با هدف توسعه فرهنگ سلامت و اطلاع رسانی به منظور ارتقاء سلامت شهر و شهروندان در محلات ده گانه منطقه اجرایی می شود.

 وی افزود: این هفته فرصتی است تا بتوان نسبت به آگاه سازی شهروندان در خصوص مسائل و چالش های پیش روی سلامت شهروندان و همچنین ترویج سبک زندگی سالم، ارتقا سواد سلامت و حساس سازی آنان نسبت به سلامتی و خود مراقبتی اقداماتی در این زمینه انجام شود.

 معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه ۱۰ بیان کرد: در هفته ملی سلامت ویژه برنامه هایی از جمله هجدهمین مراسم عیددیدنی معلولان شهر تهران، نواختن زنگ سلامت به همراه اجرای تئاتر سلامت محور، توزیع بسته‌های سلامتی، برگزاری مسابقات ورزشی به همراه اهدا هدایا، ایستگاه سلامت در نواحی سه گانه، حضور در نمایشگاه سلامت شهر در بوستان لاله، اعزام اعضای کانون های اجتماع محور سلامت در رویداد سه نسلی، همایش پیاده‌روی  خانوادگی، اردوی جهادی در محله کم برخوردار، تقدیر از فعالان عرصه سلامت، کلاس، کارگاه و همایش سلامت محور، رقابت های سلامت محور، تورهای گردشگری و غیره برگزار می شود.

عربلو ادمه داد: این ویژه برنامه های سلامت محور، در سرای محلات، مساجد منتخب نواحی سه گانه و بوستانهای منطقه ۱۰ اجرا می شود.

 معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه ۱۰ با اشاره به نامگذاری روزهای هفته ملی سلامت گفت: بر این اساس، شنبه یکم اردیبهشت به عنوان روز« سلامت خانواده، حق و مسئولیت همگانی »، یکشنبه دوم اردیبهشت به عنوان  روز «سلامت خانواده از آموزش و پرورش تا آموزش عالی»، دوشنبه سوم اردیبهشت روز «سلامت خانواده و سلامت زمین»، سه شنبه چهارم اردیبهشت روز «سلامت خانواده و سلامت روانی اجتماعی»، چهارشنبه پنجم اردیبهشت روز «سلامت خانواده و فرهنگ سلامت»، پنجشنبه ششم اردیبهشت روز «سلامت خانواده و جوانی جمعیت» و جمعه هفتم اردیبهشت روز «سلامت خانواده، غذای سالم و ورزش همگانی» نامگذاری شده است.

انتهای پیام/

۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۲
کد خبر: 53014

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 3 =