توزیع کیسه‌های پارچه‌ای به جای کیسه پلاستیکی در میادین تره‌بار منطقه ۱۲

معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه ۱۲ گفت: کارشناسان این اداره همزمان با (۲۲ آوریل مصادف با ۲ اردیبهشت ۱۴۰۱) روز جهانی زمین پاک با توزیع کیسه‌های پارچه‌ای در میان شهروندان در میادین تره‌بار، آنان را به سرمایه‌گذاری در زمین پاک با کاهش پلاستیک تشویق کردند.

به گزارش شهر به نقل از روابط‌عمومی شهرداری منطقه۱۲، فرزاد هنرور اظهار داشت: هدف از اجرای این برنامه زیست محیطی، آموزش چهره به چهره به شهروندان و آشتی آنان با کیسه های پارچه ای و رجوع به فرهنگ زیبای گذشته برای استفاده نکردن از کیسه های پلاستیکی و نجات کره زمین است.

وی توضیح داد: روز دوم اردیبهشت ماه و نامگذاری دیگر مناسبت های محیط زیست از جمله (روز هوای پاک، هفته محیط زیست، روز ملی تالاب ها، روز پرندگان مهاجر و نظایر آن) تنها بهانه ای است که به انسان ها وظیفه خود را یادآوری کنیم که به فکر سیاره زمین باشند.

معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه ۱۲ با بیان اینکه حفظ و نگهداری بشر از این سیاره برای همه موجودات زنده نتیجه خوبی به دنبال خواهد داشت، افزود: در بسیاری از کشورها زیاده خواهی و خودخواهی جوامع بشری، محیط زیست را متاثر از انواع فعالیت های مخرب بشری کرده که برای زیست بوم ها غیر قابل جبران است.

وی اضافه کرد: برای جلوگیری از تداوم این تاثیرات منفی در آب، هوا و خاک، آموزش و فرهنگ سازی باید از اجتماع های کوچک تر مثل خانه و مدرسه آغاز شود، به خصوص اینکه آشنایی دانش آموزان با آسیب های حاصل از تولید انواع پسماندها به خصوص پلاستیک ها و آلاینده های محیط زیست و پایداری طولانی مدت آنها در طبیعت بسیار مهم است و باعث می شود که آنان در آینده نیز پسماندهای کمتری تولید کرده و در پاک زیستن نقش مهمی داشته باشند.

انتهای پیام/

۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۴
کد خبر: 53171

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 8 =