در روز جهانی زمین پاک روددره کن از زباله‌ها پاکسازی شد

با شعار "زمین پاک ، زندگی سالم" و به همت اداره اجتماعی و فرهنگی ناحیه یک منطقه ۲۲ و سرای محله گلستان با حضور اعضای کانون نوجوانان این منطقه روددره کن به مناسبت روز جهانی زمین پاک از زباله پاکسازی شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۲، در این برنامه که شهردار و مدیران شهری ناحیه یک نیز حضور داشتند، دانش آموزان ضمن حفظ و رعایت نگاه بهداشتی نسبت به جمع آوری زباله های حاشیه رود دره کن اقدام نمودند و بخشی از رودخانه به همت آنها از زباله پاکسازی شد.

هدف از برگزاری این همایش توجه افکار عمومی به پاکیزه نگهداشتن زمین و محیط زندگی و ایجاد حساسیت و احساس مسئولیت در مقابل زمین بین جامعه دانش آموزی از مهم ترین دستاوردهای این همایش در روز زمین پاک بود.

محمد حسن فصیح درحاشیه پاکسازی مسیر رودخانه کن در این باره گفت: مسئله لایروبی سالیانه و جمع آوری حجم قابل توجهی از پسماند و نخاله در داخل و حاشیه رودخانه کن یکی از مهمترین مسائل محیط زیستی مدیریت شهری منطقه ۲۲ بوده و دارای اهمیتی ویژه است و لایروبی به موقع این رودخانه و پاکسازی آن از زباله و نخاله باعث مشکل عدم طغیان آن در فصول بارش خواهد شد.

وی یادآور شد: یکی از برنامه های پیوسته اداره اجتماعی ناحیه در سال جاری افزایش مشارکت مردمی در اجرای برنامه هاست که یکی از این برنامه ها برگزاری همایش های متعدد زیست محیطی و آموزش های شهروندی با حضور جامعه دانش آموزی خواهد بود.

وی بیان کرد: این برنامه با حضور دانش آموزان با کسب مهارت های اجتماعی در حوزه نگهداشت محیط زیست در رود دره کن برنامه ریزی و اجرا شد.

انتهای پیام/

۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۸
کد خبر: 53174

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 2 =