داشتن نسلی از کودکان دوستدار محیط زیست؛ ضامن آینده سلامت شهر و شهروندان

مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران در آغازین روز از هفته زمین پاک و در اختتامیه لیگ آموزشی، پژوهشی همیار محیط زیست در جمع مربیان، مدیران محیط زیست و دانش آموزان همیار محیط زیست منتخب مناطق ۲۲ گانه تهران به اهمیت مشارکت مردم در حفظ محیط زیست و نگهداری زمین پاک اشاره کرد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران «حلیا سادات حسینی » در آیین اختتامیه لیگ آموزشی_پژوهشی همیار محیط زیست شهر تهران که صبح امروز ( ٣ اردیبهشت ماه ) در محل باغ کتاب تهران برگزار شد، با اشاره به شعار جهانی « سیاره زمین در مقابل پلاستیک»  به نقش و اهمیت کره زمین و اهمیت آن به عنوان زیستگاه اصلی انسان آن پرداخت و گفت: داشتن نسلی از کودکان دوستدار محیط زیست ضامن آینده سلامت شهر و شهروندان است ، لذا مشارکت و تعامل در خصوص حفظ محیط زیست و آموزش آن به نسلهای ابتدایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی در ادامه افزود: یکی از اهدافی که اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران به عنوان سرفصل برنامه های هدفمند و اثربخش در حوزه محیط زیست در دستور کار قرار گرفته است، بحث آموزش محیط زیست به کودکان در شهر  تهران بوده است. بر همین اساس این رویکرد ،نقطه شروعی در سطح سیاستگذاری و برنامه ریزی مدیریت شهری تهران درباره برگزاری لیگ همیار محیط زیست ویژه کودکان پیش دبستانی شهر تهران شد.

به گفته وی این لیگ از ابتدای سال تحصیلی ۱۴۰۲ با ابلاغ کمیته سلامت کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی سهر تهران آغاز شد و در مجموع ۱۲۷ مربی داوطلب که با محوریت اداره کل تحت آموزش قرار گرفتند همکار این لیگ بوده اند.

گفتنی است؛ در این اختتامیه دانش آموزان منتخب در پنج پنل تخصصی آب ، هوا، انرژی، زمین، پسماند و با استفاده از مهارت های نقاشی، کاردستی، سرود  با حضور داوران و کمک داوران مربوطه به رقابت پرداختند و در پایان مراسم با اهداء هدایا و لوح تقدیر از  برگزیدگان تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/

۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۲
کد خبر: 53197

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 10 =