تاکسی‌های برقی جدید با پیگیری‌ پلاک می‌شوند/ امیدواریم مردم به زودی روی خوش حمل‌ونقل پایتخت را ببینند

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: خودروهای برقی هنوز موفق به پلاک‌گذاری به عنوان تاکسی نشده‌اند، اما اینگونه نیست که پلاک‌گذاری نشوند و به پیگیری‌ها بستگی دارد.

به گزارش خبرنگار شهر، سید جعفر تشکری هاشمی در دویست و سی‌امین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه مصوبه شورای شهر در نرخ کرایه تاکسی لازم الاجراست، اظهار کرد: افزایش کرایه تاکسی بر اساس نرخ تورم تعیین شده و برای سایر مصوبات و تعرفه مراکز رفاهی و ورزشی نیز طبق مصوبه باید عمل شود و بالاتر از آن تخلف است.

وی با تأکید بر اینکه در کمیسیون موارد تخلف حتما بررسی خواهد شد، یادآور شد: افزایش بالای ۴۵ درصد نرخ کرایه تخلف است. در برخی خطوط اعداد به اندازه ای ریز می شود که عدد را رند می‌کنند اما به شکل افزایش بیش از ۴۵ درصد تخلف محسوب می شود.

تشکری هاشمی درخصوص تأیید خودروهای برقی برای استفاده به عنوان تاکسی در شهر تهران، تصریح کرد: این وظیفه پلیس، استاندارد و محیط زیست است که ببیند خودروها شرایط شماره گذاری را دارند یا خیر؟ آنچه اطلاع داریم این است که خودروها هنوز موفق به پلاک گذاری به عنوان تاکسی نشده اند اما اینگونه نیست که پلاک گذاری نشوند و به پیگیری ها بستگی دارد.

وی همچنین تصریح کرد: شهردار به شورا قول داد ۲۷ هزار و ۵۰۰ تاکسی و دو هزار و ۵۰۰ تاکسی شاسی بلند و ۱۵۰ هزار موتورسیکلت تامین می شود؛ لذا وظایف باید بر اساس اختیارات انجام شود. این تعهدات شهردار است و زمان در حال گذشتن است. امیدواریم قراردادها سریعتر قطعی شود و مردم روی خوش حمل و نقل عمومی را ببینند. اگر به وعده ها عمل نکنیم در پیشگاه مردم شرمنده خواهیم شد. امیدواریم با پیگیری شهرداری به نتیجه برسیم و ما حمایت های لازم را انجام خواهیم داد تا حداقل نیازها برآورده شود.

انتهای پیام/

۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۰
کد خبر: 53213

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 5 =