دریاچه بوستان شقایق منطقه ۱۹ مجهز به محل تفریحی و فراغتی می‌شود

دریاچه بوستان شقایق منطقه ۱۹ در راستای بهره‌مندی شهروندان از طبیعت این بوستان مجهز به خدمات تفریحی و فراغتی می‌شود.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۹، حسین اخگر پور سرپرست شهرداری منطقه اظهار کرد: با توجه به درخواست های مکرر شهروندان به منظور احیا و بازسازی دریاچه بوستان شقایق، در همین راستا لایروبی، تخلیه لجن و رسوبات این دریاچه با استفاده از بابکت و کامیون در مساحت ۷ هزار و ۸۰۰ متر مربع به منظور آبگیری مجدد انجام شده است.

وی با اشاره به ایجاد کافی شاپ در وسط دریاچه به مساحت حدود ۴۰۰ متر مربع بیان کرد: رنگ‌آمیزی داخل و محوطه دریاچه، رسیدگی به وضعیت لوله ها و پمپ‌های انتقال دهده آب به دریاچه، تأمین روشنایی محوطه از دیگر  اقدامات انجام شده در این بوستان است.  

همچنین فواره اصلی دریاچه نیز نوسازی و بازسازی شده که در هنگام روشن شدن آن در شب و عصر طراوت خاصی در بوستان شقایق ایجاد می کند.

اخگر پور با اشاره به اینکه مساحت بوستان شقایق ۱۷ هکتار و یکی از بزرگترین بوستان های این منطقه است افزود: انواع گونه های درخت کاج، چنار، سرو، اقاقیا، درختان میوه و انجیر و درختچه های ارغوان، بربریس، رز، نسترن، ترون زیبایی این بوستان را دوچندان کرده است.

سرپرست شهرداری منطقه اظهار کرد: ۱۴۸ عدد مبلمان پارکی از نوع نیمکت، سطل و آبخوری، ۱۳ عدد مجسمه حیوانات، مجموعه ورزشی الزهرا (س) و ... از دیگر امکانات تفریحی و فراغتی بوستان شقایق است.

انتهای پیام/

۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۰
کد خبر: 53229

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 11 =