تخصیص کامل ۹۰۰ میلیارد تومان اعتبار به توسعه محلات

شهر: معاون شهردار تهران می‌گوید: از بودجه یکهزار و ۹۰۰ میلیارد تومانی توسعه محلات اکنون ۹۰۰ میلیارد تومان از این بودجه تخصیص پیدا کرده و توسعه محلات تنها جایی است که بودجه جلوتر از پروژه هاست.

به گزارش خبرنگار شهر، حامد مظاهریان، معاون برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران ظهر امروز سه‌شنبه - ۲۱ مهر ۱۳۹۹- در آیین تقدیر از عملکرد برتر در حوزه توسعه محلات، گفت: تاریخ گذشته شهرنشینی از این موضوع حکایت دارد که نطفه اصلی شهرها، محلات شهری بودند و در واقع ساز زندگی و پیشرفت شهری به سرزندگی محلات برمی گشت. 
او با بیان اینکه همه رخدادهای مهم در محلات شهرداری افتاد، توضیح داد: محله‌ها محدوده ها و هویت های مشخصی در قبال محله های دیگر برای خود داشتند. از طرف دیگر محلات شهر در تهران آغاز حرکت های مدنی و اجتماعی بودند. 
 معاون شهردار تهران افزود: با آغاز شهرنشینی مدرن این محلات به یک واحدهای اداری تقلیل پیدا کردند و سبب شد تا حس تعلق در محلات بسیار کاهش پیدا کند، اما  در نقد این شرایط بود که شورای شهر تهران در برنامه سوم توسعه و در بودجه ۱۳۹۹ محله محوری مورد توجه قرار گرفت. 
مظاهریان با بیان اینکه برنامه‌ریزی برای توسعه محلات یعنی مردم محوری و توجه به خاست های آنی شهروندان، گفت: می توانیم نقشه بزرگی از برنامه‌ها و پروژه‌ها برای تهران داشته باشیم اما باید به خواست‌های کوچک هم توجه کرد. 
معاون برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران به نهاد شورایاری اشاره کرد و توضیح داد: انتخابات شورایاری ها یعنی قدرت را به مردم دادن و تصمیمات از پایین به بالا گرفته شود. این انتخابات برگزار و سبب شد تا شهروندان صدای قوی تری داشته باشند در واقع  نهادها در محله‌ها صدای مردم خود هستند. 
او ادامه داد: گام بعدی در توسعه محلات را شورای شهر تهران محکم برداشت و آن اختصاص بودجه در قالب برنامه های محله محوری به مبلغ حدود یکهزار و ۹۰۰ میلیارد تومان بود. هم اکنون ۹۰۰ میلیارد تومان از این بودجه تخصیص پیدا کرده و توسعه محلات تنها جایی است که بودجه جلوتر از پروژه هاست. پیش بینی این است که رضایتمندی که ‌ایجاد شده سبب شود تا مدیریت شهری برای سال آینده هم برنامه ریزی کند. 
مظاهریان با بیان اینکه تهران از کوچه هایش آغاز می شود، گفت: مهمترین قسمت پروژه محوری ابر پروژه نیست بلکه کیفیت و فرایند متفاوت است و الان مبنا مردم هستند. البته همه این اقداماتی که‌ در سال‌های گذشته در شهر تهران انجام شده به نیت خیر بوده اما در همه اینها مردم تهران غایب بودند، در پروژه های محلی شهروندان نه تنها در انتخاب بلکه در اجرای پروژه هم‌ باید مشارکت داشته باشند. 
به گفته او؛ باید خودمان را عادت بدهیم که سمت به مردم برویم و صدای آنان را بشنویم.

خبرنگار: فریبا رحمانی

۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۰
کد خبر: 5327

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 6 =