شناسایی و رفع نقاط حادثه‌خیز منطقه ۹ در سال ۱۴۰۳

با هدف افزایش ایمنی عبور و مرور راکبین وسایل نقلیه و عابرین پیاده و کنترل کاهش آمار تصادفات فوتی و جرحی، طرح شناسایی و رفع نقاط حادثه خیز و ممیزی ایمنی معابر منطقه۹، توسط معاونت حمل و نقل و ترافیک منطقه اجرا شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی منطقه ۹؛ سید محمد رحیم مرتضوی شهردار منطقه گفت: در قالب اجرای این طرح و در مدت دو ماه ضمن تحلیل تصادفات، ۱۶ نقطه به عنوان نقاط پرتصادف یا دارای پتانسیل تصادف در معابر بزرگراهی و شریانی منطقه ۹ شناسایی شد.
وی افزود: به این منظور و با برگزاری جلسات و انجام بازدیدهای مشترک با پلیس راهور، علل موثر بر رخداد تصادف در هر نقطه بررسی و راهکارهای اصلاحی با برتمرکز بر دو موضوع ایمن سازی و روانسازی عبور و مرور ارائه شد.
شهردار منطقه ۹ عنوان کرد: نصب دوربین کنترل سرعت، خط کشی محوری و بلوک‌های عابر پیاده، احداث سرعتکاه، آشکارسازی تابلوهای هدایت مسیر، مرمت و نصب تابلوهای ترافیکی، ایمن سازی نقاط تفکیک کننده و جناغی‌ها با نصب کاشن تانک و استوانه ارتجاعی، مرمت و نوسازی چراغ‌های راهنمایی و رانندگی، ایمن سازی گذرگاه های عابر پیاده، اجرای طرح های اصلاح هندسی و همسطح سازی ازجمله راهکارهای اجرایی این طرح به منظور روانسازی و ایمن سازی به شمار می رود.
مرتضوی یادآور شد: براساس برنامه‌ریزی‌های بعمل آمده نقاط حادثه خیز منطقه ۹ احصاء شده تا با توجه به راهکارهای اصلاحی تا پایان سال جاری رفع خواهند شد.

انتهای پیام/

۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۷
کد خبر: 53607

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =