شهرداری زمینه ارتقا رفاه کارگران را فراهم کند

رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: شهرداری تهران باید با حفظ مسئولیت اجتماعی و انسانی خویش، تمامی امکانات و منابع در دسترس را برای تامین رفاه و ارتقای معیشت کارگران صرف کند.

به گزارش خبرنگار شهر، زهرا شمس احسان در دویست و سی و دومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران ضمن گرامیداشت هفته معلم و روز کارگر، اظهار کرد: شهرداری تهران به عنوان بزرگترین ارائه دهنده خدمات شهری، بخش عمده ای از نیروی انسانی خود را از میان جامعه کارگری تامین می کند. گزارشات موجود حاکی از آن است که بسیاری از این عزیزان زحمتکش به دلیل پایین بودن دریافتی، با مشکلات معیشتی فراوانی دست و پنجه نرم می کنند. این مسئله علاوه بر تضعیف روحیه و انگیزه کاری کارگران، موجب کاهش بهره وری و در نتیجه افت کیفیت ارائه خدمات خواهد شد.


وی ادامه داد: حضور برخی شرکت های پیمانکاری مابین کارگران و مجموعه شهرداری نیز نباید تاثیری در میزان توجه و حمایت از نیروی کار داشته باشد. شهرداری تهران باید با حفظ مسئولیت اجتماعی و انسانی خویش، تمامی امکانات و منابع در دسترس را برای تامین رفاه و ارتقای معیشت کارگران صرف کند. لذا با توجه به اهمیت این موضوع، انتظار می رود شهرداری تهران در اسرع وقت، اقدامات لازم را برای بهبود وضعیت معیشت کارگران به انجام رساند. این اقدامات می تواند شامل افزایش مستمرهای کارگری، بازنگری مزایا و پاداش ها و ارائه تسهیلات رفاهی باشد.

شمس احسان تأکید کرد: مدیریت شهری تهران باید اهتمام ویژه ای در جهت حفظ کرامت و منزلت کارگران داشته و با برقراری ارتباط مستقیم و شفاف، زمینه را برای رفع مشکلات و دغدغه های این قشر فراهم کند.

رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه رهنمودهای گهربار رهبر معظم انقلاب در این زمینه، نقشه راهی برای بهبود معیشت و رفاه کارگران است، تصریح کرد: مدیریت شهری موظف است تمامی تلاش و همت خود را صرف تحقق آن کند. انتظار می رود گزارشی از اقدامات صورت گرفته و نتایج حاصله در این خصوص ارائه شود.

انتهای پیام/

۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۸
کد خبر: 53641

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 12 =