سامانه پایش اجرای مصوبات شورای شهر تهران رونمایی شد

همزمان با دویست و سی و سومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران سامانه پایش اجرای مصوبات شورای شهر تهران رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار شهر، مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران در دویست و سی و سومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جریان رونمایی از سامانه پایش اجرای مصوبات شورا با بیان اینکه با کمترین امکانات این اقدام جهادی صورت گرفت، گفت: راه اندازی این سامانه اقدام ارزنده ای است و مصوبات را می توان در سامانه پایش مورد ارزیابی قرار داد. مصوبات دوره پنجم و ششم در سامانه قرار گرفته و امیدواریم مصوبات دوره های قبل نیز سریعتر اضافه شود.

احمد صادقی ضمن تقدیر از رئیس شورا جهت راه اندازی سامانه و ماندگار شدن به عنوان یکی از اقدامات مثبت شورا، خاطرنشان کرد: راه اندازی این سامانه اقدامی در راستای هوشمندسازی است و قابل تقدیر است.

محمد آخوندی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورا با بیان اینکه این سامانه علاوه بر ثبت مصوبات می تواند با همکاری اعضا، نظارت و پیگیری اجرای مصوبات را نیز انجام دهد، یادآور شد: شهرداری مواردی را انجام می دهد که به کار خود ارتباط دارد و سامانه پایش می تواند تمام موارد را بررسی کند.

مهدی اقراریان رئیس کمیته حقوقی شورا با بیان اینکه ما با شهردار و شهرداری نظارت گریز مواجه هستیم، تأکید کرد: اگر ۱۰ سامانه دیگر نیز راه اندازی و رونمایی شود و شهرداری همچنان پاسخگو نباشد، این سامانه ها راهگشا نخواهد بود.

وی ادامه داد: تذکر شماره ۷۱ بنده به سه ماه پیش برمی گردد و بنده به شهردار تهران اعلام کردم که مشکل شما در معاونتی است که به شورا ارتباط دارد و مدیرکل این بخش مدتی است که در شورا حضور ندارد و نمی دانیم استعفا داده یا خیر؟

اقراریان با بیان اینکه ما گفتیم که قرارداد اتوبوس ها، تاکسی ها و ون ها را در اختیار ما قرار دهند، تصریح کرد: ما مجوز قرارداد بیش از دو میلیارد یورویی را برای واردات تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری و ارائه گزارش آن به شهردار داده ایم. ممکن است قرارداد در اختیار شما و عضو دیگر باشد اما در اختیار بنده نیست با اینکه سه ماه است تذکر داده ام.

وی ضمن تذکر به صدا و سیما برای دعوت از شهردار تهران به برنامه تلویزیونی، یادآور شد: باید منتقدین نیز به صدا و سیما دعوت شوند و بتوانند صحبت کنند. به ویژه اینکه اسامی برخی اعضای شورا نیز توسط شهردار اعلام شد. یک طرفه جلو رفتن شهرداری و رسانه ها در مورد قراردادهای چین درست نیست.

مجید باقری معاون برنامه ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورای شهرداری تهران هم در این جلسه با بیان اینکه مطرح کردن این موضوع که شهرداری نظارت گریز است با این سامانه نقض می شود، اظهار کرد: ۲۲ هزار مکاتبه با شهرداری انجام شده است. مشی ما عدم پاسخگویی نیست و این حجم از نظارت ها و بازدید از سطح مناطق و برگزاری جلسات کمیسیون ها نشان دهنده تعامل سازنده شهرداری برای نظارت شوراست و سعی ما اثرگذاری پاسخ هاست.

وی افزود: میزان پاسخ به مکاتبات بسیار بالاست. این سامانه مشخص می کند که اجرای کدام مصوبات و کدام مکاتبات عقب افتاده است. در پاسخ و پیگیری تذکرات ما جدی هستیم و اگر مشکلی وجود داشته باشد، جلسات پیرامون آن برگزار می شود و ما بی تفاوت نیستیم.

باقری با بیان اینکه نامه چهار عضو شورا در مورد ابهامات قرارداد چین پس از اینکه در رسانه ها منتشر شد به دست ما رسید، تصریح کرد: تأکید می کنم نباید این موضوع را ترویج کرد که ما نظارت گریز هستیم و تلاش ما این است که مشی پیگیری تذکرات را دنبال کنیم.

انتهای پیام/

۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۶
کد خبر: 53838

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 2 =