برگزاری سومین جلسه مجمع شهرداران مدارس منطقه ۹

سومین جلسه مجمع شهرداران مدارس با حضور شهرداران مدارس ۱۶ گانه منتخب منطقه ۹ برگزار شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۹ علیرضا فروزنده معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه گفت: بسیاری از نقش‌های پذیرفته شده در دوران کودکی و نوجوانی، مبنایی درخصوص پذیرش مسئولیت‌های مهم تر در بزرگسالی است.

وی افزود: شهرداری تهران با اجرای این طرح خود را موظف دانسته که برای ارتقای سطح کیفیت مدارس هر چه بیشتر بکوشد زیرا دانش آموزان سکان هدایت این کشور را در آینده به دست می گیرند.

فروزنده خاطر نشان کرد: برنامه ریزی در این طرح به این شکل است که دانش آموزان به نیروهایی کارآمد برای مشارکت در برنامه های شهری و اجتماعی تبدیل شوند و اجرای این طرح ارزشمند از سوی مدیریت شهری گام موثری در تربیت نسلی است که در آینده در جایگاه ها و مسئولیت های مختلف کشور حضور خواهند داشت.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه ۹ گفت: آشنائی با حقوق و تکالیف شهروندی و مشارکت اجتماعی از جمله اهداف شاخص طرح شهردار مدرسه است که دانش آموزان را به شهروندانی قانونمند تبدیل می کند.

فروزنده تصریح کرد: پس از برگزاری انتخابات شهرداران مدارس در ۱۶ مدرسه منتخب این منطقه، براساس ابلاغ دستوالعمل اداره کل آموزشهای شهروندی، مجمع شهرداران مدارس تشکیل و با برگزاری انتخابات شهرداران یک نفر به عنوان دبیر و یک نفر به عنوان منشی مجمع انتخاب شدند و در همین راستا جلسات و اقداماتی صورت گرفت که امروز گزارش آن را دبیر مجمع ارائه کرد.

وی یادآور شد: نباید فراموش کنیم که با تعطیلی مدارس فعالیت دانش آموزان به پایان می رسد، بلکه شهرداران مدارس با پشتکار و تلاش فعالیت خود را ادامه خواهند داد تا در شعاع ۵۰۰ متری مدارس خود اقدامات اثرگذاری را داشته باشند و طرح های جدیدی را پیشنهاد و اجرا نمایند.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه ۹ خاطر نشان کرد: اجرای این طرح ها می تواند زمینه یادگیری دانش‌آموزان مستعد را برای آمادگی  ورود به زندگی در جامعه‌ای بزرگ‌تر از مدرسه و درک بهتر از مناسبات عمیق اجتماعی با افزایش مشارکت در امور جامعه و تصمیم‌سازی موفق در برابر مشکلات زندگی اجتماعی را فراهم کند.

لازم به ذکر است در ادامه جلسه دبیر و منشی مجمع گزارشی از اقدامات و طرح های اجرا شده در سطح مدارس ارائه کرد و به ترتیب شهرداران مدارس در خصوص فعالیت های اثر گذار خود در مدرسه صحبت و گفتگو کردند.

انتهای پیام/

۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۳
کد خبر: 53863

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 4 =