برگزاری بیش از ۵۰ عنوان برنامه به مناسبت هفته ملی سلامت در منطقه ۷

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۷ از برگزاری بیش از ۵۰ عنوان برنامه به مناسبت هفته ملی سلامت در این منطقه خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۷، محسن راجی اظهار کرد: از یکم تا هفتم اردیبهشت ماه با عنوان هفته ملی سلامت برنامه های خاص ویژه همه اقشار جامعه از سوی اداره سلامت منطقه اعم از کارمندان، دانش آموزان، افراد دارای معلولیت، سالمندان، کادر درمان و بیماران ... تدارک و اجرا شد.

وی در ادامه با اشاره به شعار هفته سلامت در سال جاری مبنی بر " حال خوب ساختنی است، "سلامت خانواده و مردمی سازی " گفت: پوشش همگانی سلامت تنها با مشارکت و مردمی سازی سلامت محقق خواهد شد.

معاون شهردار منطقه ۷ به حضور پررنگ شهروندان در برنامه های هفته ملی سلامت اشاره کرد و یادآور شد: حضور و استقبال چشمگیر شهروندان در برنامه های هفته ملی سلامت نمونه عینی از مشارکت پذیری مردم در این حوزه است.

وی به تشریح برنامه های هفته سلامت پرداخت و عنوان کرد:  بیش از ۵۰ عنوان برنامه نظیر برپایی میز خدمت در معابر، میادین تره بار و ایستگاه های مترو، برنامه های متنوع تفریحی ورزشی، نواختن زنگ سلامت دانش آموزان، برنامه های ترویجی در حوزه های مرتبط با شیوه های زندگی اسلامی - ایرانی ، برپایی ایستگاه های حال خوب، گذر سلامت، تورهای گردشکری، مسابقات پارالمپیاد بوچیا، رویداد مثبت ۱۰۰، بازدید و ملاقات از بیماران بیمارستان کودکان شهید بهرامی و مراکز و پایگاههای بهداشت، اردوهای جهادی، همایش و کارگاه های علمی و ... در سطح محلات با مشارکت مراکز بهداشتی و درمانی برگزار شد تا بتوانیم گام کوچکی در راستای حال خوب شهروندان برداریم.

 راجی تاکید کرد: مردمی سازی سلامت و مشارکت فعال مردم در برنامه های بهداشتی یک ضرورت است چرا که با مشارکت پذیری و ارتقای سطح سواد سلامت مردم مراقبت از سلامت فرد و جامعه امکان پذیر خواهد شد.

وی در پایان به اهمیت سلامت جامعه از مهمترین دغدغه‌های مدیریت شهری اشاره کرد و گفت: ما آمادگی داریم تا با تمام توان با سازمان ها و نهادهای سلامت محور همکاری نماییم.

انتهای پیام/

۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۰
کد خبر: 53884

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 0 =