نشست مشترک ستاد معاینه فنی خودروهای تهران و اتحادیه سازمان‌های حمل و نقل همگانی کشور

تسریع در تدوین دستورالعمل انجام معاینه فنی خودروهای برقی مورد تاکید حاضرین در نشست مشترک ستاد معاینه فنی خودروهای تهران و اتحادیه سازمان‌های حمل و نقل همگانی کشور قرار گرفت.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی، در روز سه شنبه مورخ ۱۱ اردیبهشت ماه نشستی با حضور سید محمدمهدی میرزایی قمی سرپرست ستاد معاینه فنی خودروهای تهران، مهرداد رهنما مدیر عامل اتحادیه سازمان های حمل و نقل همگانی کشور و جمعی از مدیران با موضوع هم افزایی و تعامل دو مجموعه در بهسازی امور اجرایی معاینه فنی برگزار شد.
در این جلسه میرزایی قمی ضمن اشاره به استفاده از خودروهای برقی در ناوگان حمل و نقل عمومی شهر تهران و اهمیت آمادگی مراکز برای ارائه خدمات معاینه فنی به این خودروها گفت: خوشبختانه رویکرد جدید شهرداری تهران در نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی با بکارگیری از خودروهای برقی علاوه بر ارتقا زیرساخت و سطح کیفی خدمات به شهروندان می تواند در کاهش آلودگی هوای کلان شهر تهران به صورت چشمگیری موثر باشد. در کنار بحث نوسازی، شرایط نگهداری و پایش فنی این خودروها جهت حفظ شرایط استاندارد تولید بسیار حائز اهمیت است و دستگاه های ذی ربط لازم است که هرچه سریعتر نسبت به تدوین دستورالعمل های انجام معاینه فنی و پایش فنی این خودروها به ویژه در بخش کنترل ایمنی منابع تغذیه (باطری) خودروهای برقی اقدام نمایند. ستاد معاینه فنی خودروهای تهران نیز با توجه به جایگاه تخصصی و کارشناسی آمادگی دارد تا در این زمینه با این دستگاه ها و یا مراکز علمی و دانشگاهی همکاری نماید.

میرزایی قمی با اشاره به رویکرد مدیریت شهری مبنی بر ارتقا سطح کیفی خدمات و تسهیل در خدمت رسانی به شهروندان افزود: امسال دو برنامه در دست اقدام داریم؛ یکی برنامه توسعه مراکز است و اقدام بعدی خرید و نوسازی تجهیزات تمام مراکز معاینه فنی که تا پایان امسال اجرا خواهد شد.در بحث توسعه مراکز و افزایش ظرفیت پذیرش خودروها در شهر تهران تلاش می نماییم که حداقل یک مرکز در یکی از مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران تا پایان سال احداث و راه اندازی شود.

در ادامه این نشست موضوعاتی با محوریت مشارکت در اصلاح تعرفه خدمات معاینه فنی متناسب با رشد هزینه ها و نرخ تورم در سال جاری، افزایش درگاه های کنترلی معاینه فنی علاوه بر مراکز تعویض پلاک، احصاء تکالیف دستگاه های ذی ربط در خصوص کنترل و الزام معاینه فنی خودرو و پیگیری اجرای آن از طریق مراجع ذی صلاح و تشدید نظارت بر مراکز در اطراف کلان شهرها مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و مقرر شد ضمن افزایش سطح تعاملات در بهسازی امور اجرایی معاینه فنی، جهت تدوین دستورالعمل انجام معاینه فنی خودروهای برقی و برگزاری دوره های آموزشی مرتبط با آن دو مجموعه با دستگاه های ذی ربط همکاری نمایند.

انتهای پیام/

۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۴
کد خبر: 53914

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 10 =