دسترسی اعضای شورای شهر به قرارداد با چینی‌ها/ کدام قرارداد بین‌المللی تاکنون کپی و دست به دست شده است؟

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران گفت:اعضای شورا به قرارداد دسترسی دارند و می‌توانند آن را ببینند، جزئیات را بررسی و پرسش‌های خود را مطرح کنند.

سید محمد آقامیری، رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار شهر، با بیان اینکه قرارداد با چین مشکلی ندارد، اظهار کرد: این قرارداد یک قرارداد بین‌المللی است و با توجه به اینکه بخشی از هزینه‌های آن را دولت تأمین می‌کند وزارت کشور، وزارت امور خارجه، وزارت صمت و بانک مرکزی در جریان آن قرار دارند.

وی ادامه داد: محرمانگی قرارداد با چین به دلیل تحریم‌هاست تا برخی کشورهای اروپایی و آمریکایی به شرکت‌هایی که قرار است به ما تکنولوژی و تجهیزات حمل و نقل تحویل دهند، فشار وارد نکنند و آن شرکت‌ها از همکاری با ما منصرف نشوند.

آقامیری با تأکید بر اینکه ایران قراردادهای بین‌المللی زیادی از این دست به ویژه در دهه اخیر بسته است، یادآور شد: قرارداد با چین نیز از همان قراردادهاست که وزارت امور خارجه و نهادهای امنیتی کاملاً روی آن اشراف دارند و کسی نمی‌تواند از آن تخطی کند.

عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران همچنین تصریح کرد: اینکه قرارداد را کپی بگیرند و از این دست به آن دست شود، در روند اجرایی شدن آن خلل ایجاد خواهد کرد.

وی تاکید کرد: با توجه به مواردی که مطرح شد، این قرارداد جنبه محرمانگی دارد؛ اعضای شورا به قرارداد دسترسی دارند و می‌توانند آن را ببینند، جزئیات را بررسی و پرسش‌های خود را مطرح کنند. اینکه قرارداد را کپی بگیرند و به همه ارائه بدهند، درست نیست. در کدام قرارداد بین‌المللی چنین کاری انجام شده که بگوییم این قرارداد دومین مورد است؟

انتهای پیام/

۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۵
کد خبر: 53916

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 2 =