اجرای ۳۶ برنامه سلامت‌محور در طرح سه‌شنبه‌های مساجد منطقه ۱۹

سرپرست معاونت امور اجتماعی و فرهنگی منطقه ۱۹ از اجرای ۳۶ برنامه سلامت‌محور در طرح سه‌شنبه‌های سلامت منطقه با هدف آموزش همگانی طی یک‌ماه اخیر خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۹، میر محمد مطهری موید با تأکید بر اهمیت مسجدمحوری در رسیدگی به امور شهروندان افزود: طرح سه‌شنبه‌های سلامت در ۲۳ مسجد این منطقه در حال انجام است.

وی ادامه داد: در این مساجد تاکنون هزار نفر از میز خدمت سلامت کنترل فشار خون، قندخون، مشاوره تغذیه، سالمندان، کودکان و کارگاه های آموزشی بهداشت فردی، پیشگیری از چاقی، مهارت های زندگی و ... بهره مند شدند.

به گفته این مسئول ترویج مسجدمحوری در ارائه خدمات فرهنگی و اجتماعی با مشارکت مراکز درمانی منطقه و مرکز بهداشت جنوب تهران از اهداف برپایی سه‌شنبه های مساجد است که هر هفته در مسجد هر محله، هنگام نماز ظهر و عصر با برپایی میزهای خدمت سلامت صورت می‌گیرد.

مطهری موید بیان کرد: خدمات سلامت محور ویزیت پزشک عمومی، مشاوره روان‌شناسی، طب سنتی، مامایی، مشاوره ایمنی در منزل، توزیع بروشورهای آموزشی، کارگاه‌های آموزشی خودمراقبتی، مهارت‌های زندگی، ترویج ازدواج آسان، مهارت ارتباط با همسر و فرزندان، تغذیه سالم و... از دیگر برنامه های اداره سلامت است که در سراهای محلات، مدارس و مساجد برای شهروندان تدارک دیده شده و اجرا می شود.

انتهای پیام /
 

۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۱
کد خبر: 54007

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 14 =