برگزاری دوره آموزشی باغبانی و نگهداشت گل و گیاه

شهردار منطقه ۹ از برگزاری دوره آموزشی باغبانی و نگهداشت گل و گیاه در مدارس و مهدهای کودک خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۹؛ سید محمد رحیم مرتضوی شهردار منطقه گفت: آموزش‌های زیست محیطی در اندک زمانی ذهنیت کودکان را نسبت به محیط اطراف تغییر داده و مسئولیت پذیری آنها را در قبال طبیعت بیشتر می‌کند.

وی افزود: به این منظور مرکز تحقیقات، آموزش و مشاوره اداره فضای سبز معاونت خدمات شهری و محیط زیست منطقه۹ با هدف گسترش هر چه بیش تر فرهنگ حفظ و نگهداری فضای سبز شهری و پرورش گل و گیاه در میان شهروندان به ویژه دانش‌آموزان و کودکان، نسبت به برگزاری دوره‌های آموزشی در این خصوص اقدام کرد.

شهردار منطقه۹ عنوان کرد: دوره آموزشی باغبانی و نگهداشت گل و گیاه تاکنون در مدارس عاصمی، سیدالشهداء، امام جعفرصادق(ع)، خانه پرواز و سعادت برگزار شده و سایر مدارس نیز در برنامه ریزی انجام شده جهت اجرا گنجانده شده‌اند.

مرتضوی در ادامه بیان کرد: این دوره‌های آموزشی با موضوعاتی از قبیل سبزیکاری، کاشت گلهای فصلی، نگهداری، تکثیر گیاهان آپارتمانی و کاشت نهال به صورت تئوری وعملی برگزار می‌شود.  

وی در خاتمه یادآور شد: همچنین دانش آموزان می‌توانند با حضور در آزمایشگاه و مزارع سبزیکاری و پرورش گیاهان در گلخانه‌ها، ضمن بازدید به صورت حضوری در این اماکن فعالیت کنند.    

انتهای پیام/

۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۳
کد خبر: 54108

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 4 =