کتاب «توان شهری» رونمایی شد/ بررسی روش‌های سنجش تاب‌آوری شهر بررسی

کتاب «توان شهری» با رویکرد بررسی روش‌های سنجش تاب‌آوری شهر اثر گروه بانک جهانی با ترجمه مهران رفیعی توسط نشر مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران از سوی مدیریت مطالعات عمران، ترافیک و امو بحران رونمایی شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران، مهران رفیعی مترجم کتاب «توان شهری» در حاشیه رونمایی این اثر اظهار کرد: به دلیل این که شهرها درگیر مخاطرات متعددی هستند کتاب «توان شهری» به ارزیابی شهرها از نگاه تاب‌آوری می‌پردازد.

وی افزود: «توان شهری» یک روش‌شناسی برای سنجش میزان تاب آوری شهرها توسط مدیران است و به برنامه‌ریزی برای شهرهای تاب‌آور می‌پردازد. امیدواریم مدیران شهری در هر سطح و مقایس با استفاده از روش‌های موجود در این کتاب بتوانند میزان تاب‌آوری شهر را بررسی کنند.

مترجم کتاب «توان شهری» اضافه کرد: این کتاب تاب آوری را در ۱۷ حوزه تخصصی از جمله محیط زیست، انرژی، اقتصادی و اجتماعی با ۳۰۸ پرسش ارزیابی می‌کند و بعد از ارزیابی میزان تاب آوری، مدیر شهری می‌تواند برای این موضوع برنامه‌ریزی کند و لذا این کتاب جامع و عملیاتی است.

رفیعی با بیان اینکه روش‌های کتاب «توان شهری» در چندین شهر دنیا عملیاتی شده است، ادامه داد: تاب‌آوری شهری میزان برگشت شهر به شرایط عادی در وضعیت بحرانی‌ست که یک شهر بتواند بعد از بحران چگونه به وضعیت عادی برگردد.

وی خاطرنشان کرد: مخاطرات بررسی شده در کتاب شامل مخاطرات طبیعی مثل سیل و زلزله یا انسانی مثل حریق است، که هر کدام تنشی در شهر ایجاد می‌کند و به نوعی کتاب پیشنهادات در حوزه مدیریت بحران ارائه می‌کند. با ارزیابی‌های این کتاب قبل از وقوع بحران شهرها آمادگی بهتری برای مقابله با آن دارند.

انتهای پیام/

۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۲
کد خبر: 54235

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 3 =