نگاه کوثری به دختران، منبع خیر کثیر است

مدیرکل امور زنان و خانواده شهرداری تهران ، نگاه دین و فرهنگ را به جایگاه دختران، نگاهی کلیدی خواند.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی اداره کل امور زنان و خانواده شهرداری تهران، مریم اردبیلی در مراسم بزرگداشت میلاد حضرت معصومه(س) و بزرگداشت روز دختر که در شهرداری منطقه ۱۲ برگزار شد، اظهار کرد: ایام دهه کرامت و روز دختر فرصت خوبی برای یادآوری این موضوع است که به دیدگاه دین اسلام و فرهنگ مان نسبت به دختران توجه ویژه شود، هم اینکه در سوره مبارکه کوثر که یک سوره کلیدی در قرآن کریم است،به موضوع و جایگاه دختران، نظر ویژه ای شده است.

وی ادامه داد: در این سوره دو دیدگاه نسبت به دختر وجود دارد؛ نخست دیدگاه الهی و انبیاء که قله آن حضرت فاطمه زهرا(س) بوده و نگاه کوثری است و دیگری، نگاه مشرکان که نگاه ابتری است.

مشاور شهردار تهران در امور زنان و خانواده با تاکید بر این موضوع که اگر در جامعه، خانواده، نهادها و سازمان‌‏ها با همان نگاه کوثری به دخترانمان بنگریم، جریان خیر حاکم خواهد شد، تصریح کرد: جایگاهی که دختران در همه نقش های خود در خانواده، جامعه، نهادها و سازمان‏‌ها ایفا می‌‎کنند در واقع یک ترکیب خاص است که اگر قدر و ارزش آن را بدانیم، خیر کثیر ایجاد خواهد شد.

انسان‏‌های موفق، شرایط خاصی را تجربه کرده‌‎اند

اردبیلی همچنین در بازدید ازمرکز شبانه‌‏روزی دختران حکیمیه و خطاب به دختران این مرکز خیریه اظهار کرد: شما دختران، نور و برکت هستید. شاید به نظر می‌‎رسد که متفاوت زندگی کردن، دشواری و سختی‌‎هایی به دنبال دارد اما این متفاوت بودن‌، سبب اثرگذاری خاصی در زندگی افراد خواهد شد؛ همچون پیامبر اسلام(ص) که به دلیل همین تفاوت، جایگاه متفاوتی در نزد خدا پیدا کردند و به مقام رسالت رسیدند.

مدیرکل امور زنان و خانواده شهرداری تهران ادامه داد: انسان‌‎های موفق و نوابغ که در زندگی دیگران اثرگذار هستند، شرایط خاصی را تجربه کرده‌‎اند و با حمایت خیرین، خداوند راه دیگری برای حمایت از آنها فراهم کرده است.

خیران و مسئولان این مجموعه نیز در گفت‌‏وگو با مشاور شهردار تهران در امور زنان و خانواده و شهردار منطقه ۱۲، از خدمات ۷۰ ساله این موقوفه سخن گفتند و برای حل برخی از مشکلات و موانع، چاره‌جویی کردند.

انتهای پیام/

۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۰
کد خبر: 54245

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =