افتتاح ایستگاه‌های جدید بر افزایش آمار مسافران مترو تاثیر دارد

شهر: نیمه دوم امسال ۱۲ ایستگاه مترو جدید در خطوط ۶ و ۷ افتتاح خواهد شد. به گفته مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه، بهره برداری از این ایستگاه‌های جدید سبب افزایش ظرفیت جابجایی مسافران در شبکه حمل و نقلی مترو می‌شود.

فرنوش نوبخت، مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه در گفتگو با شهر، در پاسخ به این پرسش که آیا افتتاح ایستگاه یا ورود قطار به خطوط، موجب افزایش آمار مسافران می‌شود، گفت: افتتاح ایستگاه‌های جدید تأثیر بیشتری بر افزایش آمار استفاده کنندگان از سیستم مترو دارد. با راه اندازی کامل ایستگاه‌های خط ۶ مترو تهران می‌توان شاهد افزایش استقبال شهروندان از سیستم مترو بود.

او درباره تأثیر بهره برداری از ورودی ایستگاه نواب صفوی بر آمار مسافران مترو، توضیح داد: عملکرد ورودی یک ایستگاه با عملکرد یک ایستگاه کامل تفاوت دارد. افتتاح ورودی ایستگاه نواب صفوی واقع در خط ۷ مترو تهران به افزایش بسیار زیاد مسافر کمکی نمی‌کند بلکه رفاه و دسترسی ساکنان آن منطقه و دیگر شهروندان را بیشتر می‌کند. افتتاح ورودی بر افزایش تعداد مسافر تأثیر چندان و بیشتری از افتتاح یک ایستگاه ندارد. اما موجب رفاه و سهولت دسترسی شهروندان به مترو می‌شود.

نوبخت در ادامه افزود: افتتاح ۱۲ ایستگاه مترو به خصوص در بخش غربی خط ۶، در نیمه دوم امسال به افزایش آمار استفاده شهروندان از مترو کمک شایانی خواهد کرد. البته میزان هماهنگی سیستم حمل و نقل عمومی به استقبال شهروندان بستگی دارد.

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه درباره مجموع آمار مسافران مترو در روز جمعه و شنبه (۲۵ و ۲۶ مهر) گفت: مجموع آمار مسافران مترو در روز جمعه کمتر از ۲۰۰ هزار مسافر و در روز شنبه نیز کمتر از ۳۰۰ هزار مسافر بود.

خبرنگار: ملیکا هاشمی

۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۱
کد خبر: 5450

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 5 =