۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۸
کد خبر: 5475

بوستانی با ۳ کیلومتر مسیر پیاده روی

زندگی به محله هرندی بازگشت

در آبیاری بوستان زندگی از آب خاکستری استفاده می شود
زندگی به محله هرندی بازگشت

شهر: مدیرعامل سازمان بوستانها و فضای سبز شهرداری تهران در مراسم افتتاح بوستان زندگی در محله هرندی گفت: افتتاح و ایجاد این بوستان بیش از هر چیزی مرهون دوراندیشی و تدابیر شهردار تهران است که در رابطه با توسعه و ساماندهی فضاهای سبز و با هدف کیفیت ارتقای زندگی و بهبود زیست محیطی شهر انجام شده است.

به گزارش شهر، علی محمد مختاری با بیان اینکه این بوستان قرار بود که در هفته تهران مورد بهره‌برداری قرار بگیرد که به دلیل تقارن با اربعین حسینی به امروز موکول شد، عنوان کرد: بوستان زندگی فضایی است با مساحت ۲۴ هکتار در محله شهید هرندی که با توجه به موقعیت محله دیوار پیرامونی حدود دو کیلومتری دارد و الگویی از پارک شهر است. همچنین مسیر پیاده سه کیلومتری متری و کتابخانه و آمفی تئاتر روباز دارد.

مختاری با بیان اینکه ملاحظات زیست محیطی نیز در ساخت بوستان لحاظ شده، از جمله بازچرخانی آب دریاچه این بوستان، ادامه داد: محله شهید هرندی دارای بافت فرسوده است و مدتهاست که درگیر آسیب‌های اجتماعی بوده و تاسیس چنین فضاهایی می‌تواند به کاهش آسیب های اجتماعی کمک کند.

 به گزارش شهر، احمد مسجد جامعی، عضو شورای شهر تهران در آیین افتتاح بوستان زندگی در محله هرندی منطقه ۱۲ نیز گفت: از اوایل انقلاب پروژه های مختلف در این محله اجرا شده، منطقه ای که دروازه غار نام داشته است. محله ای که تعداد زیادی غار داشته تا جایی که یکی از فرزندان حضرت موسی بن جعفر وقتی  مورد تعقیب دستگاه خلافت قرار می‌گیرد، در یکی از این غارها پنهان می شود.

او با بیان اینکه دروازه غار، ۴۰ پارچه آبادی بوده که بعد از ورامین مهمترین مرکز تامین غله بوده، ادامه داد: این منطقه در جنگ جهانی دوم نیز بمباران شده و گودهای زیادی در این منطقه وجود داشت که بعد از انقلاب پر شد، از جمله گود بهاران که تبدیل به بوستان شد.

مسجد جامعی در پایان پیشنهاد کرد که مطالعه ای درباره این منطقه انجام شود و افزود: دیوارهای بوستان زندگی از پارک شهر  الگوبرداری شده اما با این حال مجموعه تغییرات در این محله به تغییر زندگی منجر نشده و باید راهی برای این کار پیدا کنیم.

به گزارش شهر، همچنین علی آقامحمدی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در این مراسم ضمن تشکر از مدیریت شهری بابت خدماتی که در جنوب شهر تهران با جدیت دنبال می‌ کند، گفت: مردم این محله جایگاه انقلابی دارند و نقش عمده ای در پیروزی انقلاب داشتند. البته این منطقه هنوز به نقطه ایده‌آل  نرسیده اما مهم ترین کار این است که باید کار به دست مردم محله سپرده شود.

او با اشاره به ۲۵ هزار نفر نیروی انسانی منطقه، افزود: باید ظرفیت همه نهادها یکسان و یک مسیر پای کار بیایند تا گام دوم انقلاب را پیاده کنیم و جوانان محله هرندی را سامان دهیم و امور را اصلاح کنیم.

 او ادامه داد: باید با تغییر رویکرد از توان خود محله استفاده کنیم این هم قابل انجام است و با یک رویکرد نرم افزاری ظرف مدت چند سال و با الگوی جدید منطقه را متحول کنیم تا ظرفیتهای محله در خدمت جامعه قرار گیرد.

خبرنگار: علی سی پی

۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۸
کد خبر: 5475

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =