پیاده روسازی مشارکتی شهرداری و کسبه

شهر: پیاده روسازی با مشارکت شهروندان، کسبه و ادارات، انجام بازدیدها از وضعیت انهار و رصد مشکلات شهروندان با دوچرخه ،تعویض مخازن کهنه و اقدام به تعریف و اجرای پروژه های کوچک مقیاس از مهمترین اقدامات شهرداری در ناحیه یک منطقه ۶ است.

احسان یلوه، شهردار ناحیه یک منطقه ۶ در گفتگو با شهر با اشاره به اینکه شرایط نامساعد اقتصادی، امکان اجرای پروژه‌های کلان عمرانی را از شهرداری گرفته است، گفت: در منطقه ۶ و به ویژه ناحیه یک این منطقه با توجه به حضور اداره‌ها و نهادها و وزارتخانه‌ها زمینی برای اجرای پروژه جدید وجود ندارد. بنابراین بیشتر روی نگهداشت شهر و  اجرای پروژه‌های کوچک مقیاس متمرکز هستیم .

او با بیان این که یکی از اقداماتی که از سال گذشته تاکنون انجام و برجسته شده پیاده‌روسازی مشارکتی است، افزود: این اقدام با مشارکت شهروندان و کسبه و ادارات مختلف انجام شد و با توجه به بودجه کم شهرداری از آنها درخواست کردیم با هزینه خودشان نسبت به پیاده‌روسازی با حفظ استانداردها اقدام کنند. برای ترغیب این افراد نسبت به اصلاح و نورپردازی باغچه‌ها اقدام کردیم که با استقبال خوبی از طرف شهروندان مواجه شد و حمایت شهردار تهران و شهردار منطقه۶ را نیز در پی داشت.

یلوه با اشاره به اینکه منطقه ‌۶ پایلوت مسیر دوچرخه است و بیشترین طول مسیر دوچرخه در این منطقه قرار دارد، گفت: قبلا مسیر دوچرخه با نرده جداسازی شده بود، ولی در حال حاضر این نرده‌ها برداشته و بلوک‌های بتنی جایگزین شده تا از سواره‌رو کاملا مجزا شود. این اقدام از خیابان طالقانی و مفتح شروع شده و تا خیابان حضرت ولیعصر(عج) ادامه دارد.  

شهردار ناحیه یک منطقه ۶ عنوان کرد: از زمانی که شهردار تهران طرح سه‌شنبه‌های بدون خودرو را عملی کرد، شهرداری منطقه ۶ هم دوچرخه در اختیار شهرداران نواحی قرار داد تا در این طرح شرکت کنند. با توجه به اینکه بیشترین مسیر دوچرخه‌سواری در ناحیه یک واقع شده، تصمیم بر این شد که گشت‌های روزانه و بازدید از سطح ناحیه را با دوچرخه انجام دهیم.

او با اشاره به این که این اقدام بازخورد خوبی از جانب شهروندان داشت، گفت: با این اقدام رصد مشکلات شهری بهتر انجام می شود. به عنوان مثال وضعیت انهار را می توان به خوبی بررسی کرد و حتی موجب شده بتوانیم کوچه‌های باریکی که امکان عبور خودرو در آنها وجود ندارد را به راحتی بازدید کنیم. از طرفی شهروندان و اعضای شورایاری هم از این کار استقبال کردند و ترغیب شدند تا با دوچرخه در محل کار حاضر شوند.

یلوه به پویش دوشنبه‌های ورزشی هم اشاره کرد و افزود: به صورت ثابت در پویش دوشنبه‌های ورزشی با شهروندان داخل پارک ورزش می‌کنیم و تاکنون ارتباط رو در رو با مردم نتیجه بسیار خوبی به دنبال داشته است.

به گفته یلوه با توجه به شیوع کرونا در زمینه ضدعفونی اماکن مذهبی ناحیه، دانشگاه‌ها، ادارات مجوعه شهرداری، اماکن عمومی و... اقدام شد.

شهردار ناحیه یک منطقه ۶ در ادامه درباره پروژه‌های کوچک مقیاس محلی گفت: این پروژه‌ها باید توسط معاونت برنامه‌ریزی شهرداری بازدید و تایید شوند. اعتباراتی هم در نظر گرفته شده است و امیدواریم به مرحله اجرا برسند. به عنوان مثال یکی از این پروژه‌ها بهسازی و پیاده‌روسازی قسمتی از خیابان مفتح است که پیشنهاد اجرای آن داده شده و منتظر تایید است.

او با اشاره به شروع فصل بارندگی و لایروبی‌ها انهار بیان کرد: سعی شده لایروبی‌های انهار سریع‌تر انجام شود تا با مشکل آبگرفتگی در معابر مواجه نشویم. همچنین در بخش عمران و خدمات شهری و فوریت های ۱۳۷ ناحیه یک در حال کف‌کشی انهار و اصلاح و بهسازی پل‌های عرضی هستیم تا با کمترین مشکل به استقبال بارندگی‌ها برویم.

یلوه با اشاره به جابجایی زیر مخازن زباله عنوان کرد:  اقدام به جایگزینی زیر مخازن بتنی به جای مخازن فلزی نیز آغاز شده است. این مخازن طی سال‌ها استفاده پوسیده شده و محلی برای تجمع زباله و حیوانات موذی است. تعدادی هم مخازن فلزی جانمایی شده است و امیدواریم بتوانیم مخازن کهنه را تعویض و مخازن نو جایگزین کنیم.

خبرنگار: علی سی پی

۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۷
کد خبر: 5513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 0 =