احداث مخزن بتنی در محله هرندی منطقه ۱۲

احداث مخزن بتنی ۲۰۰۰ متر مکعبی به منظور عملیات آبیاری اراضی و فضای سبز منطقه ۱۲ و جلوگیری از هدررفت آب در محله هرندی در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش شهر به نقل از روابط‌عمومی شهرداری منطقه۱۲، نشستی با حضور معاونان فنی و عمران و خدمات شهری و محیط زیست، رئیس اداره فضای سبزمنطقه، جمعی از مدیران دفتر فنی منطقه و مشاور امور عمرانی شرکت هیدروسازه در راستای برآورد نواقص ، هزینه و اجرای مناقصه جهت انتخاب پیمانکار برای احداث مخزن بتنی در منطقه برگزار شد.

 این مخزن بتنی ۲۰۰متر مکعبی در محله هرندی در مجاورت بوستان زندگی  جانمایی می شود تا از ذخیره آن برای آبیاری فضای سبز منطقه استفاده شود.

گفتنی است علاوه بر استفاده از روش‌های نوین آبرسانی برای بوستان‌های منطقه به منظور ذخیره آب، تبدیل سیستم سنتی آبیاری به سیستم پیشرفته و جلوگیری از هدر رفت منابع آبی به هنگام آبیاری فضای سبز، احداث مخازن بتنی در دستور کار شهرداری  منطقه قرار گرفته است.

بهره‌گیری از روش آبیاری قطره ای، جلوگیری از هدررفت آب، حذف آبیاری تانکری، استفاده از آب غیر شرب و صرفه‌جویی در هزینه‌ها را از مزایای دیگر احداث مخازن بتنی آب می‌توان برشمرد.

انتهای پیام/

۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۱
کد خبر: 55268

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 2 =