شهرداری تهران چندین بار با منابع طبیعی درباره درختان چیتگر مکاتبه کرده است/ ۸ هزار و ۸۰۰ درخت خشک و یا آفت‌زده

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه سال قبل ۸ هزار و ۸۰۰ اصله درخت خشک و یا آفت زده بود، گفت: ۸۰۰ اصله توسط پیمانکار منابع طبیعی جمع‌آوری و مابقی بلاتکلیف رها شده‌اند و این نگرانی وجود دارد که آفت به سایر درختان نیز سرایت کند.

به گزارش خبرنگار شهر، ناصر امانی در دویست و چهل و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه امام خمینی (ره) شجاع ترین، باسوادترین و محبوب ترین رهبر بود، اظهار کرد: تذکر بنده به مناسبت روز محیط زیست به اداره کل منابع طبیعی استان تهران است. رسیدگی به بوستان های ارزشمند از جمله بوستان چیتگر ضروری است.

وی افزود: تشکر می کنم که بعد از جلسه هفته گذشته با مدیرعامل آبفا، آب به روی بوستان چیتگر باز شد و درختان و فضای سبز این بوستان پس از سالها سیراب شدند. تذکر من نگرانی در مورد درختان خشک شده و آفت زده این بوستان است.

امانی با بیان اینکه سال قبل هشت هزار و ۸۰۰ اصله درخت خشک و یا آفت زده بود، یادآور شد: این درختان چکش خورده و علامت گذاری شده و ۸۰۰ اصله توسط پیمانکار منابع طبیعی جمع آوری و مابقی بلاتکلیف رها شده اند و این نگرانی وجود دارد که آفت به سایر درختان نیز سرایت کند.

وی تأکید کرد: کوتاهی و بی توجهی ها منجر به این اتفاق شده و ۱۰ سال است که این وضعیت در بوستان چیتگر ایجاد شده است. هرچند خجالت زده هستیم و شاید روی قطع کردن این تعداد درختان را نداشته باشیم اما باید علاج را پیش از واقعه بیاندیشیم.

امانی ادامه داد: هفته قبل دادستان تهران نیز از بوستان چیتگر بازدید کرده و این احساس خطر به تمام مدیران عالی استان منتقل شده  است. شهرداری چندین بار با اداره کل منابع طبیعی مکاتبه کرده اما نتیجه ای حاصل نشده و اگر رئیس شورا صلاح بداند، درخواست داریم مکاتبه ای با این اداره کل انجام دهد.

انتهای پیام/

۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۵
کد خبر: 55504

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 3 =