مشکل حریم بیشتر در کدام نواحی پایتخت بوده است؟

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران گفت: در حال حاضر به هیچ عنوان امکان ساخت در حریم پایتخت بدون مجوز شهرداری وجود ندارد و امیدواریم با عملی شدن ابلاغ اخیر استانداری که البته دو ماه بیشتر از آن نمی‌گذرد، این تعارض و تناقض در حریم تهران و شهرستان‌های اطراف رفع شود.

ناصر امانی در گفت‌وگو با خبرنگار شهر، ضمن ابراز خرسندی از تثبیت حریم تهران در استانداری با بیان اینکه امیدواریم مشکل حریم پایتخت حل شود، اظهار کرد: یکی از مشکلات دو دهه اخیر در پایتخت، مشکل حریم با شهرستان‌های اطراف بوده است؛ به دلیل اینکه حریم با تقسیمات کشوری متفاوت بود، تداخل ایجاد می‌کرد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: شهرداری تهران یک تعریف از حریم داشت و شهرستان‌های اطراف نیز تعریف دیگری داشتند. بعضاً ساخت و سازهایی در این محدوده انجام می‌شد و شهرداری با این ساخت و سازها برخورد می‌کرد و منجر به شکایت آنها می‌شد؛ این روند در تمام این سالها ادامه داشت.

مشکل حریم بیشتر در کدام نواحی پایتخت بوده است؟

امانی با بیان اینکه خوشبختانه با ابلاغ استانداری، درخواست شهرداری تهران برای تعیین حریم پذیرفته شده است، ابراز امیدواری کرد که از این پس مشکلات پیشین در حریم پایتخت تکرار نشود.

عضو شورای شهر تهران در ادامه یادآور شد: در حال حاضر به هیچ عنوان امکان ساخت در حریم پایتخت بدون مجوز شهرداری وجود ندارد و امیدواریم با عملی شدن ابلاغ اخیر استانداری که البته دو ماه بیشتر از آن نمی‌گذرد، این تعارض و تناقض در حریم تهران و شهرستان‌های اطراف در دراز مدت رفع شود.

وی اضافه کرد: این مشکل عمدتاً در جنوب و شرق تهران وجود داشت و شهرداری ناچار به تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز می‌شد که با طرح جدید استانداری، این قبیل مشکلات برطرف خواهد شد.

انتهای پیام/

۲ تیر ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۹
کد خبر: 55639

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =