پاکسازی و امحاء برچسب‌های تبلیغاتی در نواحی شش‌گانه منطقه۶

بخشی از فعالیت روزانه و پرتکرار کارگران شهرداری منطقه۶تهران در سطح معابر نواحی شش‌گانه به پاکسازی و امحاء برچسب‌های تبلیغاتی نصب شده بر روی زمین، درودیوار شهر اختصاص دارد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۶؛حسن اختردانش، دراین‌باره گفت: این‌روزها تبلیغات بهترین روش برای معرفی کالا و خدمات محسوب می‌شود. اما در این میان‌برخی‌ها ترجیح می‌دهند به‌جای صرف هزینه‌ برای تبلیغات قانونی، از روش‌های آسان‌تر، کم‌هزینه‌تر و مقرون به صرفه‌تری برای معرفی کالا یا خدمات خود استفاده کنند؛ افرادی که روی درب منازل و مجتمع‌های مسکونی، دیوارها، پل‌های عابرپیاده، چراغ‌های راهنمایی و رانندگی، مبلمان و تاسیسات شهری و حتی کف‌پیاده‌روهای شهر هرگز از تیر تبلیغاتشان درامان نیست، افرادی‌که به‌واسطه شیوه غیر اصولی و نادرست تبلیغات، درایجاد اغتشاشات و آلودگی‌های دیداری سیمای شهر سهم بسزایی دارند و باید با آنان با جدیت بیشتری برخورد کرد.‌

معاون خدمات شهری و محیط‌زیست شهرداری منطقه۶ تهران، اضافه کرد: اگر همین حالا پشت درب منزل‌خود و همسایه‌تان را نگاه کنید با انبوه برچسب‌های تبلیغاتی روبه‌رو می‌شوید. این برچسب‌ها که از تاریخچه ورودشان به عرصه تبلیغات شهری بیش از ٣ دهه گذشته، امروزه به عنصر شماره یک اغتشاش بصری درنقاط مختلف تهران تبدیل شده وکارگران شهرداری این منطقه برای پاکسازی و امحاء اینگونه تبلیغات غیرقانونی در نقاط مختلف، به شکل مستمر و شبانه‌روزی تلاش می‌کنند تا اینگونه آلودگی‌ها را از چهره شهر پاک کنند.‌

اختردانش، درباره برچسب کنی‌های پرتکرار در برخی از معابر منطقه۶ تهران، ازجمله خیابان‌های انقلاب اسلامی، مفتح، حضرت ولی‌عصر (عج) گفت: در این محدوده‌ها که برچسب‌زنی تبلیغاتی غیرمجاز درکف سنگفرش و پیاده‌روها شیوع بیشتری دارد، یک اکیپ شبانه شامل چند نفر کارگر به همراه خودرو و تجهیزات مربوط به پاکسازی و امحاء مثل واترجت و... در این معابر حضور می‌یابند و با زحمت و تلاش زیاد، از پاسی از شب تا حدود ساعت ٣ بامداد مسیر چند کیلومتری را از وجود این برچسب‌ها پاک می‌کنند، اما متاسفانه با روشن شدن هوا و آغاز روزی دیگر، مدت زمانی نمی‌گذرد که دوباره این برچسب‌ها جان و روح شهر را زخمی و آلوده می‌کند.‌

این مقام مسئول درپهنه مرکزی تهران عقیده دارد که ابتدا باید میزان جریمه نقدی درماده ٩٢ قانون شهرداری‌ها اصلاح و با توجه به شرایط جامعه به روزرسانی شود تا جنبه بازدارندگی داشته باشد و متولیان امر بتوانند با قدرت و جدیت بیشتر با اینگونه تخلفات برخورد و از روند روبه رشد تبلیغات مضر و غیرقانونی درنقاط مختلف شهر جلوگیری کنند. ضمن اینکه با این کار بودجه سنگینی که هربار بابت پاکسازی و امحاء اینگونه برچسب‌ها صرف می‌شود نیز در جای مناسب و برای افزایش رفاه و آسایش شهروندان هزینه خواهد شد.‌

شایان ذکراست؛ بر اساس ماده ٩٢ قانون شهرداری‌ها تبلیغات روی معابر شهر به جز در اماکنی که شهرداری آنها را مجاز دانسته، ممنوع است. همچنین پیش‌بینی شده است تا در صورت نصب هرگونه اوراق تبلیغاتی درنقاط غیرمجاز، متخلف ابتدا تذکرات قانونی را دریافت کند و درصورت تکرار به پرداخت جزای کیفری محکوم شود؛ مجازاتی که برای این جرم بسیار ناچیز است و به دیدکارشناسان باید اصلاح و به مجازات سنگین‌تر تبدیل شود.
انتهای پیام/

۱۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۰
کد خبر: 55644

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 8 =