برگزاری برنامه‌های هفته محیط زیست در منطقه ۱۶

برنامه های اجرایی هفته محیط زیست سال ۱۴۰۳ با شعار ملی "سهم من در تداوم حیات" در منطقه برگزار می شود.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۶ ، محمد امین سالاری پور شهردار منطقه با اشاره به فرا رسیدن هفته محیط زیست از تاریخ ۱۶ الی ۲۲ خرداد گفت : در این هفته ، برنامه های  آموزشی با هدف ایجاد حساسیت برای اجرای مسئولیت پذیری اجتماعی و لزوم همیاری و مشارکت همگانی در جهت بهبود وضعیت محیط زیست شهر تهران اجرا می‌شود.

شهردار منطقه ۱۶ افزود : شعار ملی "سهم من در تداوم حیات"  به همه ما یادآوری می کند که با اقدامات متعدد و هماهنگ به حفظ و حمایت از زیست بوم ایران بپردازیم تا برای نسل های آینده یک زمین سالم و پایدار را باقی بگذاریم.

وی یادآور شد : ایجاد و حفظ یک رابطه سالم با محیط زیست می تواند نوید ساختن آینده ای پایدار را بدهد ؛ لازمه ی حفظ محیط زیست همواره افزایش سطح آگاهی زیست محیطی است که این آگاهی موجب تشکیل فرهنگ و بروز رفتارهای سازگار با محیط زیست و مسئولانه افراد و نهادها می شود و در نهایت می تواند به بهبود محیط زیست ، نجات انسان و موجودات دیگر کمک کند.

محیط زیست سالم با مشارکت همه آحاد جامعه امکان پذیر است و افرادی که دارای آگاهی و دانش زیست محیطی هستند این دانش را برای مشارکت در حفظ محیط زیست به کار گیرند و در این راستا کودکان و نوجوانان بیش از همه با فرا گرفتن دانش و آموزه‌های محیط زیستی می‌توانند به عنوان گروه‌های مستعد و همیاران محیط زیست این آموزش‌ها را به خانواده انتقال داده ، زمینه مشارکت سایر افراد خانواده را نیز در حفاظت محیط زیست فراهم کنند.

در همین راستا در اولین روز از هفته اداره محیط زیست منطقه برنامه های آموزشی متنوعی برای کودکان و شهروندان در بوستان ترافیک برگزار شد .

انتهای پیام/

۱۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۲
کد خبر: 55682

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 7 =