بهره‌برداری از ۹.۲ کیلومتر از آزادراه تا پایان سال/ ساعت جلسات شورا فعلا تغییری ندارد

چمران در بازدید از پروژه آزادراه شهید شوشتری بر بهره‌برداری از ۹.۲ کیلومتر از این آزادراه تا پایان سال تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار شهر، صبح امروز -۱۸ خرداد ۱۴۰۳- مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر به همراه هادی حق‌بین معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران از کارگاه عمرانی پروژه احداث آزادراه شهید شوشتری بازدید کرد. 

مهدی چمران در جمع خبرنگاران در خصوص فاز اول پروژه این آزادراه مطرح کرد: پروژه‌ای که امروز شاهد آن هستید یکی از پروژه‌ها و برنامه‌های اصلی شهر تهران و یکی از ابرپروژه‌ها است که ما از دوره سوم در شورا شروع کردیم و در دوره چهارم کارهای اولیه اساسی آن صورت پذیرفت، حتی بخشی از کار هم شروع شد و پس آن در دوره پنجم متوقف ماند یا کار کند پیش رفت.

وی افزود: در این دوره مجدد کار پروژه با قدرت شروع شده است و در حال حاضر به جای خوبی رسیده است. زیرساخت‌ها تقریبا تمام شده است و در خصوص پل‌ها، زیرگذرها تفکر صورت گرفته و عملی شده و معارضینی که در پروژه وجود داشت با تلاش و همت همکاران مرتفع شده است. الان به جایی رسیده است که می‌توان گفت این ۹.۲ کیلومتر تقریبا تا پایان سال به پایان خواهد رسید. 

چمران ادامه داد: البته من امیدوار هستم بزرگراه خیابان شهید فهمیده هم عملیاتی شود و به تقاطع بسیج برسد که آن‌جا هم خود طراحی‌ و پل‌های خاصی نیاز دارد که بتواند ارتباط شرق به غرب بسیج را نیز برقرار کند. تا زمانی که بشود فاز دوم این پروژه را آغاز کرد. فاز دوم این پروژه در جنگل و زمین‌های نظامی ساخته خواهد شد که باز مشکلات خاص خود را دارد و باید طراحی درست صورت گیرد. هماهنگی‌های با حفاظت محیط‌زیست و سپاه صورت گیرد. تونل دارد پل دارد و هزینه بالایی هم خواهد داشت که آن فاز دوم هست که طراحی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه با بخش اول قسمت عمده‌ای از حمل‌ونقل این مکان بر روی این آزادراه انجام خواهد شد، بیان داشت: این پروژه ابتدا بزرگراه بوده که به آزادراه تبدیل شده است به این معنی که حداقل یک لاین ۵ متری به آن اضافه شده به اضافه ملحقات دیگری که داشته تا بتواند در آینده ترددهای عبوری جنوب به طرف شرق را انجام دهد.

وی با تاکید بر اینکه این پروژه یکی از ابرپروژه‌های تهران است، اظهار داشت: باید تشکر کنم از دوستانی که در این‌جا با پشتکار خوبی در حال فعالیت هستند و امیدوار هستم که شاهد روزی باشیم که افتتاح خواهد شد و مردم از آن استفاده خواهند کرد. 

چمران در رابطه با زمان اتمام پروژه  گفت: ۹.۲ کیلومتر پروژه تا پایان سال به اتمام خواهد رسید. 

وی در ادامه بیان داشت: در قدیم برای این مکان و پارچین ورود کردیم که پارچین را خودمان منتفی کردیم‌. اما این‌جا را می‌توان به ‌گونه‌ای کار کرد که هم محیط‌زیست استانداردهای خود را رعایت کند و مسیر عبوری ایجاد شود و برای مردم قابل استفاده باشد. یک مقدار باید طراحی‌های خاص صورت گیرد که با هماهنگی این امر دنبال خواهد شد.

وی در خصوص تغییر ساعت جلسات شورا هم گفت: فکر نمی‌کنم نیاز به تغییر داشته باشد اگر تغییر داشته باشد ما موافق هستیم جلوتر بیاوریم که به ساعات اوج مصرف برخورد نکند.

چمران در خصوص مرخصی شهردار برای انتخابات بیان کرد: قاعدتا چون مواقع انتخابات، عموما وقت خود را برای تبلیغات می‌گذارند ما تا به حال ۲ مورد گذشته را شهرداران مرخصی گرفتند که راحت‌تر  و بدون دردسر کار انتخاباتی خود را انجام دهند. بستگی به این دارد که گزینش‌های شورای نگهبان چه می‌شود. این‌ها همه تعیین کننده خواهد بود.

وی در این بازدید با تأکید بر ضرورت تکمیل هرچه سریع‌تر باقیمانده عملیات عمرانی، به دست‌اندرکاران پروژه خداقوت گفت.

به گزارش شهر، فاز نخست آزادراه شهید شوشتری به طول بیش از ۹ کیلومتر بعنوان کمربند شرقی پایتخت در حال ساخت است و پیش‌بینی می‌شود تا انتهای امسال به سرانجام برسد.

برای مشاهده گزارش تصویری آژانس عکس تهران از این رویداد به این پیوند مراجعه کنید. 

انتهای پیام/

۱۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۴
کد خبر: 55717

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =