آغاز اصلاح و بازنگری اساسنامه‌های شرکت‌های وابسته و تابعه شهرداری تهران 

رئیس مرکز نوسازی و تحول اداری شهرداری تهران از آغاز اصلاح و بازنگری اساسنامه‌های شرکت‌های وابسته و تابعه شهرداری تهران برای تصویب در شورای اسلامی شهر تهران خبر داد.

به گزارش شهر و به نقل از  روابط عمومی مرکز نوسازی و تحول اداری، محمدعلی الفت‌پور با بیان این مطلب گفت: این مرکز با همکاری اداره کل امور مجامع و حسابرسی و به‌منظور ساماندهی ماموریت‌ها و وظایف شهرداری تهران و در  اجرای مفاد ماده هشتاد و چهارم (۸۴) قانون شهرداری مصوب ۱۳۳۴ و اصلاحات بعدی آن، اصلاح و بازنگری اساسنامه‌های شرکت‌های وابسته و تابعه شهرداری تهران را برای تصویب در شورای اسلامی شهر تهران آغاز کرد.
وی افزود: در این راستا با برگزاری جلسات متعدد کارشناسی و بررسی اساسنامه‌های شرکت‌های وابسته و تابعه شهرداری تهران، ضمن ساماندهی وظایف و ماموریت‌های شرکت‌ها و حذف ماموریت‌های موازی، تاکنون اساسنامه (10) شرکت نهایی و اساسنامه بقیه شرکت‌ها نیز در شرف نهایی شدن است. 
به‌گفته این مدیر ارشد شهری و بنابر مفاد بند پانزدهم (۱۵) ماده هشتادم (۸۰) قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران مصوب1/۳/۱۳۷۵، این اساسنامه ها در قالب لایحه‌ای جهت تصویب به شورای اسلامی شهر ارسال می شود.
الفت‌پور در پایان تصریح کرد: مرکز نوسازی و تحول اداری تلاش کرده است تا در چهارچوب قوانین ملاک عمل ضمن بازنگری در مفاد اساسنامه‌ها، با واگذاری بخشی از ماموریت‌ها و وظایف شهرداری به آنها، مفاد اساسنامه‌ها را در قالب 20 ماده و 39 تبصره با رویکرد چابک‌سازی شرکت‌ها نهایی کند.
 

انتهای پیام/

۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۳
کد خبر: 55742

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 8 =