توسعه حمل و نقل عمومی و برقی‌سازی یکی از  مهم‌ترین راهبردهای توسعه شهری تهران است

شهردار منطقه۲ تهران در دیدار با استاندار نجف اشرف، بر آمادگی مدیریت شهری برای انتقال تجارب خود در حوزه‌های مختلف شهری به نجف تأکید کرد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۲، مهدی صالحی شهردار منطقه۲ در دیدار با استاندار نجف و هیئت همراه با تأکید بر آمادگی مدیریت شهری منطقه در انتقال و تبادل تجارب  در حوزه توسعه شهری گفت: امروز که دغدغه شما ارتقای سطح کیفی شهری است که میزبانی از زائرین حضرت علی (ع) مهم ترین افتخار  است و با عث خرسندی  و افتخار ما در مدیریت شهری تهران است که بتوانیم با تبادل تجربیات خود بتوانیم دررفع این دغدغه و توسعه نجف نقش آفرین باشیم.
وی با اشاره به طرح های توسعه شهری تهران و راهبردهای تعیین شده افزود: تهران شهری با قدمت ۷هزارساله ،۲۸۳ سال است که پایتخت کشور ایران بوده و در این سال ها، دوره تاریخی زیادی را سپری کرده تا به امروز که به عنوان دومین کلانشهر خاورمیانه شناخته شده است.
صالحی ضمن تشریح فرایند توسعه شهری پایتخت عنوان کرد: طرح و راهبردهای توسعه شهری  در چند مرحله تدوین و اجرایی شد و امروز راهبرد جدید توسعه شهری مبتنی بر حمل و نقل عمومی  طراحی شده است .
وی در ادامه به ساختار و ویژگی های جغرافیایی منطقه ۲ تهران اشاره کرد و یادآور شد:  توسعه زیرساخت های فرهنگی، ورزشی، خدماتی همراه با توسعه حمل و نقل عمومی با بهره گیری بهینه از ظرفیت ها  همواره مورد توجه مدیریت شهری منطقه بوده و اتفاقات خوبی در این منطقه رقم خورده است.
شهردار منطقه۲ در پایان توسعه حمل و نقل عمومی و برقی سازی ناوگان حمل و نقل را مهم ترین پروژه شهر تهران برشمرد و گفت: مدیریت شهری آمادگی دارد تا تجارب خود را در توسعه شهری با استانداری نجف به اشتراک بگذارد.
یوسف مکی  گناوی استاندار نجف اشرف  نیز در این نشست با بیان اینکه شهر نجف  نسبت به تهران از قدمت بیشتری برخوردار است و طرح توسعه شهر را شاهد بودیم، اظهار کرد: امید است بتوانیم با تبادل تجربیات  لازم در حوزه توسعه شهری تهران بتوانیم دغدغه های شهری نجف را مرتفع کنیم.

انتهای پیام/

۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۷
کد خبر: 55775

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 8 =