درخواست هیات عراقی از تهران برای انتقال فناوری در حوزه پسماند به نجف

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران از تفاهم‌ با استاندار نجف برای فعال‌سازی ایستگاه‌های میانی جمع‌آوری زباله در نجف خبر داد.

رضا محمدی، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران در گفت و گو با خبرنگار شهر درخصوص بازدید استاندار نجف، مسئولان خدمات شهری و مدیران شهرداری نجف از امکانات سازمان مدیریت پسماند اظهارکرد: استاندار نجف و هیئت همراه بازدیدی از مسیر جمع‌آوری و ایستگاه‌های میانی حمل زباله، مجتمع پردازش و دفع آرادکوه، فرآیند پردازش و تولید کمپوست و کارخانه زباله‌سوز ۲۰۰ تنی داشتند. 

محمدی در ادامه با اشاره به اینکه استفاده از ایستگاه‌های میانی برای جمع‌آوری زباله مورد استقبال استاندار نجف قرار گرفت، بیان کرد: زمانی که در شهر نجف زباله‌ها را با ماشین‌های مکانیزه جمع‌آوری می‌کنند، به علت عدم وجود ایستگاه‌های میانی باید مسیر ۴۰ کیلومتری را تا خارج از شهر طی کنند تا بتوانند زباله‌ها را تخلیه کنند. لذا بعد از بازدید از ایستگاه میانی بیهقی و آشنایی با نحوه جمع‌آوری پسماند در تهران هیات عراقی درخواست کرد تفاهمی صورت گیرد و با همکاری بخش خصوصی حداقل ۲ الی ۳ ایستگاه میانی برای ساماندهی پسماند شهر نجف راه‌اندازی شود. 

وی با اشاره به اینکه استاندار نجف تاکید داشت که احداث و راه‌اندازی ایستگاه‌های میانی سربع تر صورت گیرد، گفت: طرف عراقی معتقد بود این امر برای شهر نجف خصوصا در ایام زیارت میلیونی عاشقان اهل بیت در اربعین بسیار حیاتی و مهم است. 

انتهای پیام/

۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۵
کد خبر: 55869

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =