آغاز عملیات حفاری خط ۸ مترو تهران از چند جبهه کاری

پیرو نهایی شدن مسیر پروژه خط ۸ مترو تهران و تعیین روش حفاری بخش‌های مختلف این مسیر تونلی، اقدامات لازم جهت تملک اراضی مورد نیاز و برپایی کارگاه‌های عمرانی متناظر با جبهه‌های کاری تعیین شده، آغاز شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) "مسعود درستی" مدیرعامل شرکت مترو تهران در خصوص شروع عملیات حفاری پروژه احداث خط ۸ مترو گفت: از مسیر حدوداً ۴۰ کیلومتری تونل این خط جدید شبکه مترو پایتخت، تقریباً نیمی به روش اتریشی و نیم دیگر از طریق ماشین حفار مکانیزه احداث خواهد شد.

در بررسی‌های به عمل آمده، قرار بر این شد که عملیات حفاری و ساخت تونل‌های کل مسیر در قالب ۳ قطعه پیگیری شود؛ یک قطعه که بخش میانی را شامل می‌شود، از محدوده پایانه بیهقی تا حوالی میدان بهمن امتداد یافته و با دستگاه حفار مکانیزه احداث خواهد شد. دو قطعه دیگر که در واقع قبل و بعد از بخش میانی را تشکیل می‌دهند، یکی از منطقه مسعودیه تا حوالی میدان بهمن (اراضی راه آهن) و دیگری از محدوده پایانه بیهقی تا دردشت به روش اتریشی ساخته می‌شوند.

مدیرعامل شرکت مترو تهران در ادامه افزود: پس از برگزاری جلسات مختلف، در حال حاضر مشغول توافق بر سر تملک اراضی مناسب به منظور ایجاد شفت ورود دستگاه های حفار مکانیزه و همچنین احداث ایستگاه‌های متناظر با محل شروع حفاری‌ها هستیم تا عملیات اجرایی ساخت خط ۸ تسریع شود.

شایان ذکر است عملیات حفاری بخش مرکزی مسیر این خط با ۲ دستگاه حفار مکانیزه صورت خواهد پذیرفت.

گفتنی است؛ خط ۸ مترو تهران یکی از چهار خط جدید شبکه حمل و نقل ریلی پایتخت به حساب می‌آید که از محدوده مسعودیه در منطقه ۱۵ آغاز و تا ایستگاه سرسبز در مرز مناطق ۴ و ۸ ادامه خواهد یافت. این خط در تبادل با خط ۹ حلقه حمل و نقلی مناطق مرکزی شهر را تشکیل داده و مسافران زیادی را جذب خواهد کرد. پیش بینی می‌شود با تکمیل خط ۸ و ایستگاه‌های آن در سال افق طرح، سالانه حدود ۳۰۰ میلیون سفر از طریق این خط صورت پذیرد.

انتهای پیام/

۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۰
کد خبر: 55882

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 0 =