آموزش مهارت‌های ایمنی به کودکان در سرای محلات منطقه ۱۶

آموزش مهارت‌های ایمنی به کودکان به منظور افزایش توان و قابلیت کودک در حفظ سلامت خود در برابر حوادث و سوانح در محلات منطقه ۱۶ انجام می‌شود.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۶، آموزش مهارت های ایمنی به کودکان به منظور افزایش توان و قابلیت کودک در حفظ سلامت خود در برابر حوادث و سوانح انجام می شود. گسترش این دسته از مهارت ها از جمله اهداف تربیتی در سیستم آموزشی کشورهاست و در کشور ما نیز این مهارت ها از دوران مهد کودک آغاز می شود.

در همین راستا به همت خانه های  آموزش‌ شهروندی در محلات ، کارگاه و کلاس های آموزشی نکات ایمنی در خانه برای پیشگیری از آتش سوزی ، آشنایی با تجهیزات ایمنی جهت اطفاء حریق  ویژه کودکان با هدف ارتقای سطح  آگاهی کودکان در مواجهه با خطرات احتمالی آتش‌سوزی و نحوه استفاده صحیح از تجهیزات ایمنی برگزار می شود.

دوره های آموزشی با حضور مربیان مجرب و متخصص حوزه ایمنی برگزار و کودکان با اصول اولیه اطفاء حریق، نحوه استفاده از کپسول آتش‌نشانی و راه‌های پیشگیری از وقوع آتش‌سوزی آشنامی شوند.

محمد امین سالاری پور شهردار منطقه ۱۶ با اشاره به اینکه فرهنگ سازی و آموزش رعایت مسائل ایمنی برای کودکان نقش شایانی در پیشگیری از حوادث دارد، افزود: کودکان دارای مهارت انتقال اطلاعات هستند و شرح چگونگی به وجود آمدن حادثه به زبان ساده می تواند راه ارتباطی خوبی برای آگاهی خانواده باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه لازم است کودکان بدانند که در زمان بروز هریک از حوادث مهمترین عامل حفظ خونسردی و تماس با شماره ۱۲۵ است و تمرین تماس فرضی با سامانه ۱۲۵ و طی کردن مراحل اعلام نوع حادثه و آدرس دهی برای کودکان جالب و به یاد ماندنی خواهد شد.

انتهای پیام/

۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۳
کد خبر: 55893

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 8 =