بررسی برنامه‌ریزی اقتصادی شهر تهران برای مدیریت سوانح طبیعی

معاون آموزش، بازتوانی و مشارکت اجتماعی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از برگزاری پنجمین نشست کمیته بیمه و اقتصاد بحران خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران؛ شاهین مظفری گفت: این نشست با حضور جمعی از اساتید دانشگاه، نخبگان علمی، مدیران دستگاه‌های مسئول و نمایندگان بخش‌های سیاستگذار در روز یکشنبه ۲۰ خردادماه برگزار شد.

وی افزود: کمیته بیمه و اقتصاد بحران در تلاش است تا با ترسیم نقشه راه و تمرکز بر محورهای تخصصی این حوزه در کوتاه مدت از نظرات اساتید و نخبگان بهره برده و با ایجاد یک نگرش جامع نسبت به برنامه‌ریزی اقتصادی شهر تهران برای مدیریت سوانح طبیعی و نیز جهت دهی صحیح تخصیص منابع مالی برای دستیابی به اهداف مدنظر ازجمله کاهش ریسک و ارتقای ایمنی دست پیدا کند. 

طراحی چارچوب‌ها، اقدام و برنامه‌های عملیاتی کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت مدیریت اقتصادی و تامین مالی با بهره‌گیری از بیمه به عنوان یکی از مکانیزم های اقتصاد سوانح در دستور کار این کمیته قرار گرفته است.

هدایت بودجه‌های کلان و خرد شهر تهران به بودجه پیشگیرانه در بحران و ارائه مدل ها و سیستم های پیشنهادی جهت تأمین منابع در فرآیندهای پاسخگویی و بازیابی سریع پس از بحران از دیگر رویکردهای این کمیته است.

انتهای پیام/

۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۴
کد خبر: 55905

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =