به ازای هر محله یک خانه محیط زیست ایجاد شود

رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران، شهردار منطقه و مسئولین خانه های محیط زیست در این نشست در خصوص ارتقاء کیفیت محیط زیست و بهبود وضعیت موجود به تبادل نظر پرداختند.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۶، همزمان با هفته محیط زیست، نشست صمیمی مسئولین خانه های  محیط زیست با حضور مهدی پیرهادی رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران، عطایی سرپرست اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران، محمد امین سالاری پور شهردار منطقه، معاونین و مدیران در سالن جلسات منطقه برگزار شد.

پیرهادی رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران در نشست هم اندیشی با نشست صمیمی مسئولین خانه های  محیط زیست منطقه گفت: بیش از ۱۰۰ خانه محیط زیست در شهر تهران در حال فعالیت‌ است که تعداد این مراکز بایستی افزایش یابد و حداقل به ازای هر محله یک خانه محیط زیست ایجاد شود. با پیگیری‌های اداره کل محیط زیست شهرداری تهران در تعدادی از مساجد و مجموعه‌های فرهنگی‌ نیز این خانه ها تأسیس شده است و علاقمندان در آن مشغول فعالیت هستند.

وی  مهم‌ترین دستاورد خانه‌های محیط زیست را آموزش و ارتقاء سطح آگاهی‌ شهروندان در مورد محیط زیست و ترغیب آنان در حفظ و نگهداری عنوان کرد و افزود: پیشنهاد من این است که از طریق سفیران محیط زیست، شهروندانی که استاندارهای محیط زیست شهری را رعایت می کنند مورد تشویق قرار گیرند.

محمد امین سالاری پور شهردار منطقه ۱۶ نیز با اشاره به انعقاد تفاهمنامه شهرداری منطقه با آموزش و پرورش، حفظ محیط زیست را مهم‌ترین مؤلفه توسعه پایدار کلانشهر تهران دانست و گفت: دانش آموزان بازوان اجرایی شهرداری تهران در مقابله با چالش‌های محیط زیست و ارائه آموزش‌های شهروندی و ارتقاء سطح دانش و آگاهی آنها محسوب می‌شوند. معتقدیم اگر فرهنگ سازی از کودکی و از کلاس های درس شکل بگیرد، بی شک با سرعت و اثرگذاری بیشتری منجر به ارتقا آگاهی جامعه خواهد شد.

در انتهای جلسه از زحمات مسئولین خانه های محیط زیست منطقه تقدیر و قدردانی شد.

انتهای پیام/

۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۸
کد خبر: 55922

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 15 =