در حوزه فضای سبز با برنامه به استقبال فصل گرما می‌رویم

معاون خدمات شهری منطقه ۷ گفت: با شیوه‌های جدید آبیاری و بازچرخانی آب، استفاده از آب‌های زیرزمینی را کاهش می‌دهیم.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۷مصطفی علیپور معاون خدمات شهری شهرداری این منطقه گفت: امروزه یکی از مشکلات شهرها بحران آب است و در عین حال حفظ و نگهداری فضای سبز و گسترش آن نیز جزو ضروریات کلان شهرها است.

وی افزود: با وجود مشکلات آبی که در فصل گرما بوجود می آید، اداره فضای سبز برای آبیاری فضای سبز در منطقه از کلیه ظرفیت های موجود برای حفظ و نگهداری درختان و فضای سبز در فصل گرما استفاده خواهد کرد.

وی با بیان این که «یکی از اقدامات حیاتی تغییر الگوی کاشت و تبدیل سطح چمن کاری به گونه های مقاوم به کم آبی است.» ادامه داد: علاوه بر این آبیاری فضای سبز منطقه طبق برنامه زمان بندی و بصورت روزانه مورد پایش و انجام می پذیرد.

علیپور در ادامه به برنامه های شهرداری منطقه ۷ برای جلوگیر از آسیب به زمین و فضای سبز عنوان کرد: برای جلوگیری از آسیب های جدی به فضای سبز در فصل گرما و همچنین فرونشست زمین، برنامه ریزی اداره فضای سبز منطقه مبنی بر کاهش استفاده از آب‌های زیرزمینی به عنوان منابع آبی در حوزه فضای سبز در دستور کار قرار دادیم و بازچرخانی منابع آبی و استفاده از پساب تصفیه خانه ها را در آینده به صورت جدی دنبال می کنیم.

وی افزود: با اجرای پروژه بازچرخانی آب و انعقاد تفاهم‌نامه با دستگاه‌های مسئول، آبیاری فضای سبز با کم‌ترین آسیب به منابع آبی انجام و مشکل آبیاری درختان در شرایط کم‌آبی جبران می شود.

معاون خدمات شهری منطقه ۷ تهران در پایان یادآور شد: منطقه ۷ تهران هم اکنون ۷۲ بوستان با مجموع مساحت یک میلیون و ۶۲۴ هزار و ۵۸۰ متر مربع فضای سبز دارد و علاوه بر ظرفیت ۵۰۰ متر مکعبی مخازن آب جهت استفاده در فضای سبز منطقه، چندین مخزن آب هم در حال احداث است که ظرفیت آب برای استفاده فضای سبز منطقه را به چندین برابر تغییر خواهد داد.

انتهای پیام/

۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۲
کد خبر: 55941

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 11 =