افتتاح ششمین و هفتمین خانه محیط زیست در منطقه ۱۷/ لزوم ایجاد مدرسه دوستدار محیط زیست در هر محله

رئیس کمیته محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران، گفت: حداقل در هر محله یک مدرسه دوستدار محیط زیست، همچنین یکسری ساختمان های دوستدار محیط زیست داشته باشیم.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۷، صبح امروز ششمین و هفتمین خانه محیط زیست منطقه با حضور پیرهادی رئیس کمیته محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران، رضا سیفی شهردار منطقه، علی اصغر عطایی مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار، جمعی از معاونین، شهرداران نواحی و مدیران شهری و برخی دبیران خانه های محیط زیست افتتاح شد.

در این برنامه، خانه محیط زیست آستان مقدس امامزاده حسن(ع) و سرای محله گلچین افتتاح شد.

پس از افتتاح خانه های محیط زیست، جلسه ای در سالن کنفرانس شهرداری برگزار شد.

سیفی در این جلسه، با اشاره به افتتاح دو خانه محیط زیست منطقه، گفت: امروز به برکت حضور دکتر پیرهادی، ۲ خانه محیط زیست افتتاح شد و قرار بر این است تا ۱۷ مردادماه، هفت خانه محیط زیست دیگر افتتاح شود.

شهردار منطقه ۱۷ به اهمیت محیط زیست اشاره و اظهار کرد: به قدری محیط زیست دارای اهمیت و ضروری است که در مبانی دینی-اسلامی ما به آن تاکید شده است، همچنین مقام معظم رهبری نیز تاکیدات ویژه ای راجع به این موضوع داشته اند.

وی تصریح کرد: یکی از موضوعاتی که به صورت خودجوش، مردم پای کار آن هستند و نسبت به آن دغدغه دارند، مباحث محیط زیستی است. هنر بنده و همکارانم در شهرداری این است که از این فرصت و ظرفیت مشارکت مردم برای استفاده در این حوزه استفاده کنیم.

در ادامه جلسه، پیرهادی با اشاره به اهمیت محیط زیست، گفت: موضوع محیط زیست و مصوبات آن، یک رویکرد جهانی است و تبعات کارهایی که انجام می شود برای همه مردم زمین است؛ در قرآن کریم و دین اسلام و در روایات متعددی، همچنین در اصل ۵۰ قانون اساسی تاکیدات فراوانی بر حفظ محیط زیست شده است؛ مقام معظم رهبری نیز نسبت به این مسئله تاکیدات بسیاری دارند.

رئیس کمیته محیط زیست و خدمات شهری شواری اسلامی شهر تهران، به یکی از آیه های قرآن اشاره و تصریح کرد: بنابراین از هزار و ۴۰۰ سال پیش درخصوص محیط زیست، موضوعات مختلفی مطرح شده است. روایت های مختلفی وجود دارد که پیامبر اکرم(ص) نسبت به این مسئله اهمیت می داده اند و در یکی از این روایات، پیامبر(ص) زمین را به مثابه مادر قلمداد می کنند.

وی اظهار کرد: در حوزه درختکاری و نگهداشت آن نیز روایات متعددی وجود دارد؛ مصوبه ای در هیئت دولت در خصوص کاهش مصرف کیسه های پلاستیک تصویب شده بود که با  ارزش است و این یادگاری از شهید جمهور آیت الله رئیسی است.

پیرهادی گفت: یکسری اقدامات می تواند با کمک شهردارن نواحی شود که پایلوت برای شهرداری ها باشد و حتی جنبه بین المللی پیدا کند که در این منطقه یکی از شهرداران نواحی با کار تحقیقاتی که انجام داده بود، توانست در رویداد بین المللی محیط زیستی شرکت کند.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه همه کارها باید نظام مند انجام شود، اظهار کرد: با نظام مندی کارها نتیجه حاصل می شود؛ بنابراین باید طوری برنامه ریزی کرد که محله ها پویا شوند و افق کاری باید به صورتی باشد که هر خانه، یک خانه محیط زیستی شود که اگر این  اتفاق بیفتد، موفق شده ایم که این امر نیازمند تعریف ساختار است. همگان موضوعات محیط زیست و سلامت را قبول دارند و هر چه بتوان ساختارها را تقویت کرد، کمک کننده است تا موضوع محیط زیست در شهر تهران رونق گیرد.

رئیس کمیته محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه علمدار موضوع محیط زیست، اسلام بوده است، یادآور شد: سعی شود حداقل در هر محله یک مدرسه دوستدار محیط زیست داشته باشیم، همچنین یکسری ساختمان های دوستدار محیط زیست نیز داشته باشیم.

وی با اشاره به اتفاقات خوبی که در این دوره مدیریت شهری افتاده است، تصریح کرد: در این دوره مدیریت شهری، اتفاقات بسیار خوبی افتاده است که به طور خلاصه می توان به طرح جامع آب خام، ساختمان سبز، طرح جامع فضای سبز شهر تهران اشاره کرد. بیش از ۳ هزار میلیارد تومان در حوزه آب، پساب و تصفیه خانه ها بودجه لحاظ شده است.

پیرهادی عنوان کرد: حدود ۳ میلیون اصله درخت در این چند سال کاشته شده است که فقط ۶۰۰ هزار اصله درخت در زمستان سال گذشته در کمربند سبز کاشته شده است. بحث دیگر که در این دوره مدیریت شهری به آن توجه ویژه شده است بحث حمل و نقل عمومی بوده است.

در ادامه جلسه شهرداران نواحی و دبیران خانه های محیط زیست به ارائه گزارش پرداختند.

انتهای پیام/

۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۴
کد خبر: 55949

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 9 =