اعضای شورا منافع ملی و ضرورت رسیدن به توسعه پایدار را در حذف و ایجاد ساختارها در نظر بگیرند

رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: اعضای شورا باید منافع ملی و ضرورت رسیدن به توسعه پایدار را در حذف و ایجاد ساختارها در نظر بگیرند.

به گزارش خبرنگار شهر، زهرا شمس احسان در دویست و چهل و سومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه ساختار دفتر مطالعات اجتماعی و فرهنگی حذف شده است، اظهار کرد: سیاست ها و برنامه ریزی ها در شهر به نیاز سنجی و پایش رضایت شهروندان بستگی دارد و نباید سلیقه شخصی مدیران در این زمینه اعمال شود.

وی افزود: مطالعات باید در حوزه تخصصی و توسط معاونت مربوطه صورت بگیرد. سوابق نشان داده واگذاری امور به یک بخش پژوهشی دیگر ناموفق بوده است. دفتر مطالعات اجتماعی و فرهنگی وظایف کلیدی را برعهده دارد و ارزیابی تأثیرات اجتماعی پروژه های شهری، سنجش میزان رضایتمندی شهروندان، سنجش پیوست های اجتماعی و زیست محیطی از جمله این وظایف است که بر اساس دستورالعمل ها باید از سوی این دفتر ابلاغ شود.

شمس احسان تأکید کرد: قطعا مشکلات جدی را با حذف این ساختار شاهد خواهیم بود. سنجش نظرات شهروندان توسط مرکز مطالعات نشان داده که خروجی مناسبی حاصل نشده است. با توجه به اهمیت و حساسیت بالای موضوعات فرهنگی و اجتماعی ضرورت دارد شهرداری از حذف و ادغام این ساختار جلوگیری کند.

وی ادامه داد: اعضای شورا باید منافع ملی و ضرورت رسیدن به توسعه پایدار را در حذف و ایجاد ساختارها در نظر بگیرند.

انتهای پیام/

۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۴
کد خبر: 55965

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =