بازدید نمایندگان شرکت بهره‌برداری مترو و وزارت کشور از واگن‌های چینی در حال ساخت؛ تیرماه/ اتوبوس‌های جدید در جنوب و جنوب‌شرق فعال می‌شوند

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه ایستگاه میدان خراسان در حال تکمیل است، گفت: ۲۲۱ متر حفاری از خط ۱۰ هم انجام شده است.

به گزارش خبرنگار شهر، محسن هرمزی در دویست و چهل و سومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جریان ارائه گزارش اقدامات معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه ما امروز شاهد این هستیم که با کمک شورای ششم، توسعه را در جمهوری اسلامی رقم بزنیم و زیرساخت جدیدی شکل دهیم، اظهار کرد: در راستای برقی سازی، سالانه ۴ تا ۶ درصد در حوزه زیرساختی سرمایه گذاری می شود.

وی افزود: شهرداری در کنار دیگر نهادهای دولتی و خصوصی این اقدامات را پیگیری کرد و اتفاق ویژه ای رقم خورد. بر اساس برآوردهای صورت گرفته برقی سازی در حوزه محیط زیست ۲۰ میلیارد دلار عایدی دارد.

هرمزی با بیان اینکه در تولید، آموزش و مباحث فرهنگی و زیرساختی فضای کشور تغییر خواهد کرد، یادآور شد: با همت ویژه مدیران شهرداری و نگاه حمایتی اعضای شورا این اتفاق رقم خورده که آیندگان در مورد آن قضاوت خواهند کرد.

وی تأکید کرد: در سال ۱۴۰۳ خط ۶ و ۷ مترو تکمیل می شود و در حدفاصل جلسه قبلی تا امروز درصد پیشرفت های حوزه مترو نشان می دهد که عملیات اجرایی در حال انجام است. ما همواره با موضوع نقدینگی مواجه هستیم و اوراق مشارکت معمولا در مرداد ماه دست ما را می گیرد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه ایستگاه میدان خراسان در حال تکمیل است و توسعه جنوبی نیز به حمایت ویژه نیاز دارد، تصریح کرد: اگر بودجه ویژه ای برای منطقه ۲۰ اختصاص یابد دو ایستگاه در این محدوده را تا پایان سال تحویل خواهیم داد. همه ظرفیت ها آماده است و اگر حمایت ویژه صورت بگیرد این دو ایستگاه وارد مدار خواهند شد.

وی با بیان اینکه ۲۲۱ متر حفاری خط ۱۰ انجام شده است، یادآور شد: مذاکرات خط ۹ نیز با همکاری بخش خصوصی با چین انجام شده و قرارداد آن در حال نهایی شدن است و در آینده نزدیک به سرعت عملیات آن دنبال خواهد شد.

هرمزی با بیان اینکه شماتیک قطار ساخته شده در چین آماده بازدید است و در تیرماه نمایندگانی از شرکت بهره برداری و وزارت کشور در چین از این قطار بازدید خواهند کرد، گفت: با این روند تا پایان سال اولین رام قطار تحویل کشور خواهد شد. هفت واگن بعدی نیز تا پایان سال ساخته و تحویل داده خواهد شد.
 
وی افزود: در قرارداد ۱۱۳ دستگاه واگن ملی نیز در بخش بدنه به میزان ۹۶ درصد انجام شده است. قراردادهای بعدی با جهاد دانشگاهی، مپنا و دیگر بخش ها منعقد شده و پای کار آمده اند و از ۲۱ بدنه ۱۴ بدنه کامل ساخته شده و یک رام قطار در حال رنگ آمیزی است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران تأکید کرد: ما از اعضای شورا دعوت می کنیم که از شرکت واگن سازی بازدید کنند. دو رام قطار ac در راستای اورهال به ناوگان اضافه شده و یک قطار دو طبقه نیز در حال اورهال است.
وی با بیان اینکه در یک ماه گذشته ۷۰ دستگاه اتوبوس جدید از عقاب افشان و ۴۴ دستگاه نیز از اسنا دریافت شده و این روند هر هفته ادامه دارد، گفت: تعدادی اتوبوس اسنا در هفته جاری نیز در حال شماره گذاری است. ۲۳۰ دستگاه با عقاب افشان و ۱۱۷ دستگاه اتوبوس نیز با اسنا قرارداد داریم.
از ماه قبل از تحویل بیش از ۸۰۰ دستگاه به ۹۵۰ دستگاه اتوبوس رسیده ایم

هرمزی تأکید کرد: ۱۱۴ دستگاه اتوبوس به قرارداد سه هزار دستگاه اضافه نشده است. روز شنبه ۱۰۰ دستگاه به خطوط اتوبوسرانی اضافه خواهند شد. برای خطوط غرب تهران زحمات زیادی کشیده شد و نوسازی صورت گرفت. این اتوبوس های جدید هم در مناطق جنوب و جنوب شرق تهران فعال خواهند شد. در مجموع از ماه قبل از تحویل بیش از ۸۰۰ دستگاه به ۹۵۰ دستگاه اتوبوس رسیده ایم.
۵۲ دستگاه از ۱۰۰ دستگاه اتوبوس چینی ساخته شده است

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه ضمانت نامه های قرارداد چین تحویل داده شده است، گفت: ۵۲ دستگاه از ۱۰۰ دستگاه اتوبوس چینی ساخته شده است. در بخش تاکسی نیز هفته آینده همکاران ما در تاکسیرانی از ۱۵۰ دستگاه تاکسی در حال ساخت بازدید کردند. در پارت اول ۳۰ دستگاه ون نیز تحویل داده خواهد شد.

وی با بیان اینکه چهار هزار نفر تا پایان سال قبل برای اخذ تسهیلات معرفی شده اند، گفت: ۲۷۲ دستگاه تاکسی پایه گازسوز وارد شبکه تاکسیرانی شده و روز قبل هم ۲۰۰ دستگاه پلاک گذاری شده تحویل تاکسیرانان شد و ۸۰۰ دستگاه باقی مانده نیز تا پایان خردادماه تحویل داده می شود.

هرمزی همچنین تصریح کرد: در مجموع هزار و ۲۷۲ دستگاه تاکسی به ناوگان تاکسیرانی پایتخت در مدت اخیر اضافه شد. وزارت کشور نیز کار مهمی انجام داد و چهار مدل پیشنهادی را تایید کرد.

وی با بیان اینکه با ایران خودرو برای خدمات پس از فروش تاکسی های شهرداری به جمع بندی رسیده ایم، یادآور شد: توافق نامه هایی بین شهرداری و وزارت صمت انجام شده و با ایران خودرو پنج هزار دستگاه خودرو، با مدیران خودرو هزار دستگاه، با آرین ستاک دو هزار دستگاه و با کرمان موتور دو هزار دستگاه توافق صورت گرفته است.
بهره برداری از پایانه شرق تا پایان ماه جاری

هرمزی گفت: پایانه شرق جدید ۹۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و قول ما تا پایان خردادماه عملیاتی می شود. تا هفته دولت شرکت ها نیز مستقر خواهند شد و رسما وارد مدار می شود.
وی با بیان اینکه تمام دستگاه های آنالیزور مراکز معاینه فنی تجهیز شد، گفت: تست ها دچار خطا و مشکل بود که به روزرسانی شد که در کاهش آلایندگی قطعا تأثیر بسزایی خواهد داشت.
هرمزی در ادامه این جلسه در پاسخ به پرسش اعضای شورای شهر نیز گفت: در مورد خط ۸ عملیات اجرایی سال گذشته رقم خورد و از دو روز پیش تجهیز کارگاه صورت گرفته و احداث رمپ ها آغاز شده است. عملیات اجرایی در ایستگاه هایی که قرار بود تی بی ام فعال شود، آغاز شده است و پیمانکار باید پنج درصد پیش رود تا ما از منابع غیرنقد مطالبات را تسویه کنیم که بیش از یک سال زمان خواهد برد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه قرار بود در کمیسیون عمران و حمل و نقل درخصوص خط ۸ و ۹ بررسی ها صورت بگیرد که با ایام شهادت رئیس جمهور همراه شد، اظهار کرد: ما این آمادگی را داریم که گزارش اقدامات و برنامه ها را به کمیسیون ارائه دهیم.

وی با تأکید بر اینکه کریدورهای تراموا در شورای عالی ترافیک مصوب شد، تصریح کرد: نگاه ما این بود با همکاری شورا جلو برویم. توافقی با چینی ها انجام دادیم که یک رام تراموا به صورت رایگان در اختیار شهر تهران قرار دهند که از آن به صورت آزمایشی از آن استفاده کنیم که سه ماه آینده این رام بدون ریل در اختیار ما قرار خواهد گرفت. مسیر مورد نظر ما حدفاصل میدان امام حسین تا تهرانپارس است. اگر این روند آزمایشی موفق بود و معقول به نظر می رسید آن را دنبال خواهیم کرد.

هرمزی با بیان اینکه مصوبه ای که به فرمانداری تحویل داده شده بود نیاز به بررسی در جلسه هم اندیشی داشت که بعد از جلسه امروز تحویل داده خواهد شد، گفت: روز گذشته شهردار تهران عدد چهار میلیارد یورو را اعلام کرده بود که این عدد به اشتباه منتشر شد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران همچنین تصریح کرد: ۷۴ جایگاه شارژ وسایل حمل و نقل برقی در سال قبل راه اندازی شده است. بحثی در شورا داشتیم که این موضوع زیرساختی در شرکت رایانه شهر دنبال شود. این موضوع از معاونت حمل و نقل خارج و به دفتر شهردار منتقل شده بود و پیش از تذکرات مطرح شده، موارد را پیگیری کردیم تا جایگاه ها مجدداً در معاونت دنبال شود.

وی ادامه داد: انتقال و جابجایی اعتبار در سازمان حمل و نقل و ترافیک با شرکت مپنا دنبال شد، گفت: هنوز ماده ۱۲ برای تاکسی های برقی به نتیجه نرسیده و رقم تسهیلاتی که پرداخت شده از محل صندوق کارآفرینی بوده است. رانندگان از این موضوع استقبال داشتند و وام با بهره پایینی پرداخت می شود.

 
افتتاح پایانه شرق جدید ارتباطی به کاندیداتوری شهردار تهران ندارد
هرمزی با بیان اینکه پایانه شرق ارتباطی به کاندیداتوری شهردار تهران در انتخابات ندارد، یادآور شد: ما پیش از این نیز اعلام کرده بودیم که پایان خردادماه پایانه افتتاح می شود و در اختیار شرکت های مسافربری قرار می گیرد. بعد از تحویل پایانه به سازمان پایانه ها شرکت ها می توانند مستقر شوند.

وی افزود: مترو دستگاه تهویه دارد و اتوبوسرانی و تاکسیرانی را نیز مکلف به فعال سازی دستگاه های تهویه کرده ایم و اگر موضوعی باشد پیگیری خواهیم کرد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه اوراق مشارکت هر ساله در مردادماه محقق می شود، تصریح کرد: قرار شد هر هفته ۱۰۰ میلیارد تومان از اوراق سال قبل پرداخت شود تا خط ۶ تکمیل شود اما برای ایستگاه های حرم حضرت عبدالعظیم باید توجه جدی صورت بگیرد.

 
راه‌اندازی سامانه برخط تاکسی‌ها تا ۱۰ روز آینده
وی با تأکید بر اینکه برخط کردن تاکسی ها در سازمان فاوا انجام شده است، یادآور شد: بر اساس وعده ای که مطرح شده این سامانه تا ۱۰ روز آینده فعال خواهد شد و امیدواریم عملیاتی شود و بتوانیم گزارش آن را در جلسه آینده ارائه دهیم.

انتهای پیام/

۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۳
کد خبر: 55968

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 11 =