دهمین خانه محیط‌زیست منطقه ۱۲ در محله سیروس افتتاح شد

 همزمان با هفته جهانی محیط زیست، دهمین خانه محیط‌زیست منطقه ۱۲ با حضور شهردار این منطقه، رئیس‌کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران، سرپرست اداره کل محیط‌زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران، معاون خدمات‌شهری و محیط‌زیست و رئیس اداره محیط‌زیست منطقه١٢ و جمعی از شهروندان در محله سیروس آغاز به‌کار کرد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه١٢ تهران؛ وحیدرضا انارکی محمدی، شهردار منطقه١٢ تهران پس از افتتاح خانه محیط‌زیست منطقه در نشست تقویت خانه های محیط‌زیست مناطق ۲۲ گانه در باغ نگارستان، گفت: تقویت و حمایت از کانون‌های محیط‌زیست در مساجد، مدارس، بازار تهران، دانشگاه‌ها و سایر مکان هایی‌که محل تجمعات مردمی است با جدیت در دستور کار این شهرداری قرار دارد.

وی همچنین افزود: برگزاری جلسات هم‌اندیشی و مشورتی با فعالان محیط‌زیست و شهروندان دوستدار محیط‌زیست و شنیدن دیدگاها و نقطه نظرهای آنان نیز به خادمان شهر در برنامه‌ریزی برای اجرای طرح‌ها و پروژه‌های محیط‌زیستی کمک می‌کند. موضوع با اهمیت دیگری که در دستور کار قرار دارد افزایش نیروگاه‌های خورشیدی و تحقق شعار استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر است که اکنون با بهره‌برداری از ٣ نیروگاه خورشیدی در٣ ساختمان میزان برق تولیدی از نور خورشید به ١٠٠ کیلو وات رسیده است.

مهدی پیرهادی نیز در این برنامه، با اشاره به بهره‌مندی مناسب از آیات الهی، آموزه‌های قرآنی و اسلامی در موضوع حفظ و پاسداشت محیط‌زیست، تاکید کرد: ما باید تلاش کنیم در مدارس، دانشگاه‌ها، مساجد، پایگاه‌های بسیج، ورزشگاه‌ها، مجموعه‌های هنری و حتی کلیساهای شهر، خانه محیط‌زیست و فعالیت‌های محیط‌زیستی داشته باشیم تا در نهایت به یک شهر محیط‌زیستی برسیم.

رئیس‌کمیسیون سلامت، محیط‌زیست وخدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران، با بیان اینکه اجرای این طرح‌ها دستاوردهای خوبی به همراه داشته، اضافه کرد: این اتفاق‌ها و این‌رویدادها نقطه شروعی است برای تحول‌آفرینی درشهر تهران، است که جا دارد از معاونان خدمات شهری و اجتماعی، روسای ادارات محیط‌زیست، مسئولان خانه‌های محیط‌زیست و خانه‌های سلامت که در این مسیر قدم بر می‌دارند تشکر می کنم.

مهدی پیرهادی، بخش پایانی سخنانش را به اهمیت تشویق و ترغیب شهروندان به موضوعاتی همچون ایجاد فضای سبز عمودی درخانه‌ها اختصاص داد و گفت: شهرداری می‌تواند در این زمینه کمک کند تا گلدان‌ها گل و گیاه در محل مناسب بالکن‌ها به‌ویژه ساختمان‌هایی که در معابر اصلی شهر قرار دارند جانمایی و نصب شود. مسلما با این کار طراوت و شادابی بیشتری در شهر ایجاد می‌شود.

اصغرعطایی، سرپرست اداره کل محیط‌زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران نیز با بیان اینکه خانه‌های محیط‌زیست محل و محفلی برای جلب مشارکت افراد علاقه‌مند و دلسوز محیط‌زیست و شناسایی مشکلات شهری است گفت: حفظ محیط‌زیست باید به دغدغه مشترکی میان مدیریت شهری و شهروندان تبدیل شود که به همین جهت در راستای سیاست‌های مردمی‌سازی فعالیت‌های محیط‌زیست، ایجاد خانه‌های محیط‌زیست در مساجد و محلات شهر یکی از برنامه‌های اصلی این اداره کل است.

در این نشست دبیران محیط‌زیست مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهرانیها بیان عملکرد یکساله خود پرداختند و در پایان با اهدای لوح مورد تجلیل قرار گرفتند.

انتهای پیام/

۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۷
کد خبر: 55983

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 1 =